Играта 7 Days To Die получава 30% по-високо бързодействие при Mesa драйвъра, благодарение на OpenGL Threading.
Наравно с други игри като Spec Ops: The Line и Outlast и др., хорърът 7 Days To Die също получава голямо повишение при бързодействието с използването на графичния драйвърен пакет с отворен код Mesa за AMD и Intel. Това се дължи на Mesa OpenGL Threading, а повишението е доста драстично – с цели 30%.
Mesa OpenGL Threading (glthread) е функция, която присъства вече от няколко години при Mesa пакета, която води до по-добро използване на многонишковост при процесора, повишавайки бързодействието при някои игри със зашеметяващите 60-70%.
При AMD видео карта от среден клас разрешаването на функцията води до подобрение от 20% при Civilization VI, 50% при Border Lands 2, 60% при Alien Isolation и цели 76% при BioShock Infinite.
Въпреки че опцията е налична в самия драйвър, то тя не беше пусната безконтролно за всички игри. Вместо това тя постепенно се разрешава за различни заглавия с помощта на общността, която тества различни заглавия и ето, че сега дойде моментът и играта 7 Days To Die да бъде включена в положителния списък.
Освен, че има XML опция за отбелязване на игрите, които са в положителния списък, играчът може да използва и променливата mesa_glthread, за да се възползва от нейните преимущества. Засега включването все още е ръчно, защото опцията не помага при всички OpenGL приложения и игри, а дори може и да има проблеми.
В резултат на попадането на 7 Days To Die в положителния списък, разработчикът Marek Olšák официално направи необходимите промени, които бяха одобрени от Timothy Arceri.