DXVK разработчикът започна усилено да работи и по VKD3D на Wine

0
18
Install DXVK Linux gaming

DXVK разработчикът Филип Ребохле започна да подпомага усилено и проекта на Wine VKD3D за игра на DirectX 12 игри под Linux.

DXVK проектът набра изключителна популярност, след като позволи играенето на DirectX 11 игри под Linux чрез преминаване към Vulkan. Поради успехите си Ребохле беше нает от Valve и сега вероятно поради същите ангажименти към тях забочва работа и по VKD3D за преминаване от DirectX 12 към Vulkan.

DXVK вече се използва при Steam Play, и при Google Stadia в комбинация с Proton на Valve и Wine, давайки възможност на Linux геймърите за достъп до хиляди заглавия, които само допреди известно време не можеха да играят.

С излизането на все повече игри за DirectX 12, очевидно е нужно да започне работа и в тази посока и добрите новини са, че в начинанието е впрегнат и изключителният талант на Филип Ребохле.

Изглежда той се е заел сериозно със задачата, защото само за последната седмица е направил 10 предложения за промени на фона на общо 17. Като начало на работата е опитът да се подкара D3D12 с VKD3D при играта Deus Ex: Mankind Divided, която не трябва да забравяме, че има нейтив порт за Linux, но той използва OpenGL, което води и до по-ниска производителност.

За да се подкара D3D12 с VKD3D при тази игра обаче трябва да се уточнят някои детайли, а на дневен ред е липсата на поддръжка за ClearUnorderedAccessView за typed буферни изгледи, които се използват от играта. Липсата на тази поддръжка води до нуждата от използването на изчислителен шейдър.

Прочетете още:  Тошиба пуска най-бързия си NAS диск

Изчислителните шейдъри ще бъдат управлявани от Vulkan драйвърите за областите, при които няма 1:1 преминаване между D3D12 и Vulkan. Като възможно решение Ребохле предлага компилиране на GLSL шейдърите в C хедъра, съдържащ SPIR-V кода, който след това може да се включи в сорс файловете на VKD3D.

Ребохле обяснява, че това ще въведе и нова build-time зависимост glslangValidator и пита разработчиците на Wine дали това е приемливо. Той също така ги пита и как това може да бъде имплементирано в системата за компилиране.

Ребохле още казва, че предпочита да избегне включените предварително компилирани SPIR-V бинарни файлове директно в сорс дървото или пък да ги инсталира като отделни файлове, защото това ще затрудни значително процеса на работа.

Ще бъде интересно да се наблюдава прогресът при VKD3D за в бъдеще, а добавянето на опция за игра с DirectX 12 при Deus Ex: Mankind Divided ще даде възможност за пряко сравнение между DXVK и VKD3D.

5/5 (1 Review)

Leave a Reply

avatar
  Абониране  
Извести ме за