DXVK е изключително вълнуващ проект, който позволява да се играят DirectX 11 игри при Linux чрез използването на Vulkan, което е възможно, защото той е кросплатформен. Към момента в Wine се използва преминаване от DirectX 11 към OpenGL, което е свързано с различни проблеми и намалена производителност.
DXVK е съвсем нов проект, но вече набира огромна популярност, защото за малкото време, в което съществува, постигна значителни резултати и предоставя висока производителност, много по-висока отколкото се постига с метода за преминаване от DirectX 11 към OpenGL.
Сега доброволен сътрудник е дал на проекта нова функция On-Disk Shader/pipeline, която ще повиши още повече производителността и ще направи много геймъри щастливи. Новата функция вече е слята с основния код на DXVK и може да се пробва от потребителите, които желаят.
За съжаление DXVK изисква познания и настройки, които не са по силите на всеки, за да бъде използван. Можем само да се надяваме, че проектът ще докаже своята полза и рентабилност и ще бъде слят час по-скоро с основния код на Wine, за да могат нещата да се случват с два клика на мишката.