Последната работа по SDL2 добавя поддръжка за Google Stadia контролера. Така той може да се използва при Linux.
Разработчиците на SDL2 библиотеката продължават своята работа с пълна пара и една от интересните добавки е поддръжката на Google Stadia игровия контролер.
Simple DirectMedia Layer или SDL е кросплатформена библиотека, написана на C и работейки на C++, която е създадена с идеята да предостави достъп на ниско ниво за звук, мишка, клавиатура, джойстици и графичен хардуер посредством OpenGL и DirectX.
Библиотеката се използва от различен софтуер за възпроизвеждане на видео, от различни емулатори, а също така и от множество игри от каталога на Valve и Humble Bundle. Поддържайки официално Linux, macOS, iOS и Windows, SDL дава възможност за унифициран достъп до услуги на потребителите от различните операционни системи.
Благодарение на добавената поддръжка за Google Stadia, сега потребителите и на Linux ще могат да използват контролера безпроблемно, при това не само за стрийминг услугата Stadia, но и за локален геймплей на компютър, като връзката става посредством USB интерфейс. Поддръжката е добавена от разработчика Sam Lantinga.
SDL поддържа множество контролери, някои от които Hori Fighting Cmmander, Xbox One Elite Series 2, PowerA Fusion Pro Controller, Hyperkin X91, PDP Versus Fighting Pad, PowerA XB1 Fusion Fight Pad, Steam Controler, PDP Battlefield One контролера и др.