Излезе DXVK 1.5 с поддръжка за D9VK

0
104
Vulkan DXVK Linux gaming

Излезе DXVK 1.5 с поддръжка за D9VK и много други интересни новости.

D3D9 поддръжка

Разработчикът Филип Ребохле публикува поредното издание на DXVK за игра на Windows игри при Linux с преминаване от DirectX 11 към Vulkan, с версия 1.5, което идва с една важна новина – D9VK за преминаване от DirectX 9 към Vulkan вече е част от DXVK. От тази заявка могат да се видят повече подробности.

Със сливането на D9VK към DXVK идват и първите поправки от страна на Ребохле по този API. Поправени са различни изтичания на паметта при state блоковете, изтриванията и ресетването на устройствата, коригиран е проблемът с черния екран при играта Dark Souls: Prepare to Die Edition, който се появяваше при определени видео драйвъри.

При DXVK 1.5 са налични и поправки при HUD

  • Подобрен цялостният му изглед, а също така и проблемите с някои букви, които бяха неправилно разположени
  • Данните за разполагането на паметта вече показват количеството памет, разпределена за всеки един Vulkan memory heap, което позволява да се направи разлика между разпределението на видео паметта и системната памет.
  • Draw call и queue submission сега биват актуализирани на всяка половин секунда, за да бъдат по-четими.
  • Поправен е проблем, при който draw call и queue submission статистиките се актуализират преди обработката по текущия кадър да е приключила, което води до некоректни данни.

Поправки на проблеми

  • При играта Crysis 3 всички видео карти по подразбиране биват докладвани като NVIDIA. Това позволява да се намали значително натоварването върху процесора, но може да причини съвсем леко понижение в производителността при някои NVIDIA видео карти, където процесорът се явява ботълнек. При използването на Wine-staging може да се наложи да забраните библиотеката nvapi.dll от настройките на префикса.
  • При играта Atelier Ryza е намерено решение за черните екрани, когато тя се опита да възпроизведе интро клипчетата.
  • При играта Halo: The Master Chief Collection е намален броят на генерираните съобщения за невалидно D3D11 API използване.
  • При играта Star Citizen е поправена регресия, която водеше до проблеми с осветяването.
Прочетете още:  Flax Engine игровият енджин вече поддържа и Linux

Официалният анонс може да бъде видян тук.

5/5 (1 Review)