След като от NVIDIA вече официално обявиха своите нови видео карти GeForce RTX 2000 и наблягането на новата технология при тези графични чипове – ray-tracing, възникнаха въпроси дали тази технология ще се предлага и за Linux. Притесненията са повече от основателни, защото към момента ray-tracing се предлага само за Windows и DirectX 12, но това изглежда този път ще се промени на време.
Ray-tracing в компютърната графика представлява техника за рендиране на обекти и изображения посредством проследяване на пътя на светлината под формата на пиксели в равнината на изображението и генерирането на това, което е намерило проследяването като виртуални обекти.
Ray-tracing позволява създаването на изключително реалистични изображения и модели и именно поради тази причина поддръжката на тази технология при GeForce RTX 2000 е толкова вълнуваща за много хора.
Видео картите от RTX 2000 серията ще работят безпроблемно на Linux с фирмения драйвър на NVIDIA, когато те излязат след месец на 20-и септември, но за съжаление в самото начало няма да се поддържа ray-tracing. Въпреки това обаче има много добри новини в тази посока – разработчиците от NVIDIA работят по добавянето на технологията във Vulkan API, като работата е започнала още през май месец съвместно с The Khronos Group.
Засега работата все още е в бета стадий, но усилията продължават и е възможно скоро и Linux потребителите да получат ray-tracing. Подробности по добавянето на ray-tracing при Linux и Vulkan можете да разгледате в този PDF документ.