Появиха се нови поправки в Linux драйвъра с отворен код AMD RadeonSI, които носят повишение в представянето при някои случаи. Те са налични благодарение на разработчика Marek Olšák, който обяснява, че е постигнал почти двойно повишение в кадрите при известното заглавие StarCraft 2 в Wine.
Това той е постигнал, чрез качване на константите във видео паметта посредством SDMA (System DMA engines), което предотвратява пренатоварването. Обикновено видимата видео памет се задръства от множество достъпи от процесора, което причинява неефективност на буферите в тази част от паметта. С новите кръпки се предотвратява това поведение, което пък от своя страна носи повишение в производителността.
Olšák предупреждава, че новите поправки могат да причинят лека деградация в представянето при някои други приложения, както например това се случва в известна степен при glxgears, където се наблюдава намаляване на бързината с около 20%. Това е така поради наличието на натоварване от страна на SDMA CS ioctl, който не е бил преди това там. Приложенията, които зависят от процесора са почти незасегнати благодарение на winsys multithreading.
Подобрено е и представянето при първо стартиране на приложенията. До момента const_uploader използваше наново буферите от winsys буферния кеш и обикновено се случва така, че използваните наново буфери вече са изчистени, което води до по-бавно представяне при първи старт поради латенциите при зареждане на шейдърите. Поради тази причина в новите поправки константите се качват във видео паметта посредством SDMA, кето решава този проблем.
Marek Olšák предоставя и различни варианти, които е пробвал и как те се отразяват на представянето на StarCraft 2:
– оригинална стойност до момента: 50-55 fps
– представяне с използването на промяната на const_uploader към STREAM: 75-80 fps
– с използването на stream_uploader за константи в Nine: 90 fps
– с новите промени: 105-110 fps
Повече подробности можете да научите от официалния анонс.