Разработчик от Valve пусна дебъгинг инструмент за AMD GPU (обновена)

0
42
Разработчик от Valve пусна дебъгинг инструмент за AMD GPU (обновена)


Като част от общите усилия за подобряване на видео драйвъра с отворен код на AMD за Linux, разработчик от Valve пусна инструмент за дебъгинг.

Освен, че миналата седмица Andres Rodriguez пусна серия от кръпки за RADV Vulkan, той анонсира вчера и инструмент за дебъгване.

От Valve сериозно се заеха да подобряват драйвъра с отворен код за AMD и от няколко дни гледат за игри, които не работят с RadeonSI Gallium3D драйвъра.

Миналата седмица Andres Rodriguez пусна първите кръпки за Mesa, които добавят VK_EXT_queue_global_priority поддръжка за RADV Radeon Vulkan драйвъра с отворен код. Rodriguez работи за AMD от 2011-та година, но през ноември 2016-та напуска, за да се присъедини към екипа на Valve.

Както споменахме, освен кръпките, по които работи, Andres Rodriguez работи и върху инструмент за дебъгване, който е наречен gputool. Предстои към инструмента да бъдат добавени register write поддръжка, дъмпване на текстури от vRAM и др.

За момента инструментът е хостнат в GitHub. Засега той предлага основни функции, но се надяваме с времето да придобива все повече функции, особено като се има предвид, че от Valve хвърлят големи усилия, за да подобрят AMD драйвъра с отворен код.

Хубаво би било и от AMD да започнат да поддържат този инструмент. Intel например разработват intel-gpu-tool, който представлява много хубав комплект от инструменти за тестване и дебъгинг за техния драйвър с отворен код, но до момента не сме видели нищо подобно от AMD.

Като доказателство за сериозните намерения на Valve относно AMD драйвъра, техният разработчик Pierre-Loup Griffais дори пусна пост в Twitter, където пита дали някой има списък с игрите, които не вървят с RadeonSI, в очевиден опит подобни заглавия да бъдат намалени или изчистени въобще.

Прочетете още:  Излезе Linux Kernel 5.5 RC2

Is anyone maintaining a list of Linux games that don’t work on radeonsi? GL compatibility context, extensions Mesa won’t implement, etc.
— Pierre-Loup Griffais (@Plagman2) January 9, 2017

Ако се върнем само един месец назад, ще си припомним, че през декември миналата година от Valve наеха на работа бивш разработчик на отворения драйвър за Nvidia nouveau, който да започне работа по оптимизирането на кода на AMD отворения видео драйвър, а също така имат и планове да подобрят представянето на AMDGPU за VR (виртуална реалност).

От Valve също така търсят Mesa разработчици, които да работят по виртуалната реалност при AMD.

Допълнение:

Преди малко се разбра, че от AMD работят от няколко месеца по свой сообствен инструмент за дебъгване и ще го обявят официално. Засега не е посочен срок кога ще се случи това.

0/5 (0 Reviews)