Vulkan 1.2 беше предоставен от разработчиците на потребителите. Новата версия идва с много подобрения.
Само месец преди навършването на четири години от излизането на кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления с отворен код Vulkan 1.0, от The Khronos Group предоставиха версия Vulkan 1.2.
Разработчиците съобщават, че новата версия идва с подобрено бързодействие, поддръжка за 23 разширения, по-добро визуално качество, добавена е поддръжка за SPIR-V 1.5 IR, свършена е работа, която помага на проекти като DXVK. Това са различни SPIR-V 1.4/1.5 допълнения за по-добри съвпадения при Direct3D HLSL семантиката, отделно използване на шаблони, scalar block layout, uniform buffer standard layout.
Сред поддържаните разширения, които вече са част от Vulkan 1.2 виждаме буфериране на адреса на устройствата, host query reset, свойства на драйвърите, timeline semaphores, Vulkan Memory Model, shader float и още.
През годините все повече разработчици използват Vulkan в своите игрови заглавия, отчитайки неговите предимства пред затворените DirectX 11 и DirectX 12, повишеното качество и бързодействие. Едни от големите заглавия, които използват Vulkan са Rage 2, Destiny 2, Metro Exodus, Borderlands 3, Red Dead Redemption 2, The Surge 2 и др.
Липсата на много големи промени се дължи на факта, че повечето функционалности се добавят по време на малките издания на Vulkan, което предлага една предвидимост и е добре дошло за разработчиците. Към Vulkan 1.2 тепърва предстои да бъдат добавени още работа по ray-tracing на NVIDIA, добавяне на машинно обучение, видео кодиране и декодиране, mesh шейдъри, rate шейдинг и още.
От NVIDIA бяха първите, които публикуваха нови драйвъри за своите видео карти, които поддържат Vulkan 1.2 за Linux, Windows. За Linux версията е 440.48.02, а за Windows – 441.99.
Малко след това от AMD също публикуваха нови драйвъри с поддръжка за Vulkan 1.2, като се очаква скоро да направят това и от Intel.
Повече подробности относно Vulkan 1.2 можете да научите от официалния анонс.