Вече официално имаме дългоочакваната първа версия на Vulkan.
Разработчиците обясняват, че Vulkan не се явява точно заместник на OpenGL, а ще се допълват взаимно с него. Малко по-рано, преди месец през януари от Nvidia обясниха детайлно качествата на Vulkan и защо проектът е толкова важен, а няколко дни по-късно се разбра, че Nvidia и Valve ще оглавят разработването му.
Vulkan ще се допълва с вече съществуващите OpenGL и OpenGL ES 3D API, като ще дава възможност на разработчиците за директен контрол върху ускорението на графичния процесор, което ще доведе до по-добро представяне и до по-малко натоварване на централния процесор.
Vulkan се разработва от година и половина и събира много компании като Valve, AMD, Adobe, Pixar, Amazon, Intel, Microsoft и много други гиганти, под общото наименование Khronos Group.
Всички оупън-сорс проекти на групата са вече в GitHub, като включва и специфични инструменти специално за проекта. В момента, както можем да предположим, хардуерните производители се опитват да ни снабдят с драйвъри с поддръжка за Vulkan, но до момента само Nvidia и AMD имат някакъв успех в насоката и то само за Windows. Добрите новини са, че има планове и за другите операционни системи, още повече, че е наличен и Vulkan SDK.
От LunarG издадоха първия Vulkan SDK за Windows и Linux едновременно с Vulkan 1.0 спецификациите. В официалния анонс се вижда, че Vulkan SDK предлага слоеве за валидизиране, които ще подсигурят правилно използване на Vulkan API и ще подобри значително възможността за портване между различните операционни системи. Налични са и допълнителни слоеве за вземане на скрийншоти, за проследяване на активността на API и за провеждането на различни задачи за дебъгинг.
Croteam, създателите на игрите Serious Sam, както и на The Talos Principle, обявиха преди две седмици, че The Talos Principle ще поддържа Vulkan, а сега вече е потвърдено в изявление за пресата. По този начин те са първите, които ще имат официална поддръжка на Vulkan в техен продукт.