Според последните данни на Valve за месец юли, най-използваната операционна система в Steam е Windows 10, но Windows като цяло губи потребление, за сметка на macOS, където има повишение.
Поради много причини Windows остава най-предпочитаната платформа за гейминг и според данните на Valve сега тази операционна система се използва от 96.12% от потребителите в Steam.
Този резултат всъщност е по-нисък от този от миналия месец с 0.12% като всички версии на Windows бележат спад, освен Windows 7, който има повишение от 0.86 и Windows XP с 0.01%. Най-голям е спадът при x64-битовата версия на Windows 10 – 0.74%.
В същото време macOS 10.12.5 бележи ръст от 0.23%, а macOS 10.12.6 ръст от 0.13%, което едва ли може да представлява притеснение за Майкрософт, при положение че Windows държи огромния дял от 96.12%, но е неприятна тенденция в момент, в който от компанията наскоро обявиха наличността на Creators Update за всички поддържани платформи.
Linux също бележи лек прираст от 0.02% до общо 0.74%, като ръст бележат Ubuntu 16.04.2 LTS x64 и някои други z64 Linux дистрибуции
Този процент обаче, можем да сме сигурни, е много по-висок. Valve винаги са имали проблем с реалното отчитане на Linux дяла, поради няколко причини.
Едната причина е, че тези данни се получават от автоматично стартираща се анкета, която се появява изключително рядко под Linux, докато при Windows тя се появява много често, при почти всяка нова инсталация на Steam, а понякога дори не е нужна и нова инсталация.
Втората причина е, че има изключително много потребители, които използват Steam през Wine и тогава системата отчита, че те всъщност използват Windows.
Като трета причина може да се даде фактът, че единият от начините за отчитане е от коя операционна система е поръчана играта. Ако някой поръча играта от работата си, където се използва Windows, а след това я играе вкъщи на Linux, то въпреки всичко статистиката отива при Windows.
Още един начин за отчитане е това коя операционна система е използвал потребителят през последната седмица. Ако е купил някое заглавие, което все още го няма за Linux и е играл през по-голямата част от седмицата на него, след това, дори и да е играл 3 дни на Linux, то статистиката отново отива при Windows.
Последният посочен проблем е породен от липсата на някои заглавия за Linux в Steam, но специално в това отношение положението се подобри драстично през последните години и заглавията за Linux в Steam растат постоянно, вече наброявайки хиляди и все повече разработчици се решават и на Linux версия, при това доста често още на ден първи, заедно с Windows изданието.
Вече са налични множество AAA заглавия и се надяваме тази тенденция да продължи, което ще осигури на Linux един стабилен растеж в използването му освен за всичко друго и за гейминг.