Wine 4.x. Новини и нови версии. Wine 4.16 е тук (обновена)

0
949
Wine Linux игри

Wine е чудесен софтуер, посредством който могат да се играят Windows игри под Linux, а също така и да се използват различни приложения, които все още не са издадени за тази операционна система.

Wine Linux
Metro Exodus под Linux с използването на Wine и DXVK.

Тук ще ви запознаваме с новините около проекта Wine и новостите, които разработчиците постоянно предлагат на нашето внимание във версия 4.x.

Съдържание на статията

Излезе Wine 4.0 RC1 с 43 поправени проблема

Разработчиците обявиха наличността на първото издание от новия клон 4.хх, чиято финална версия се очаква в началото на следващата година.

Спрямо версия 3.21 новото издание е 4.0 RC1 е с поправени 43 проблема и добавени различни функции като поддръжка за курсор за мишка при Android, имплементация на Preloader за macOS, актуализации за базата данни за времевите зони.

Добавена е по-добра поддръжка за палитри при WindowsCodecs, поддръжката за Vulkan е актуализирана до последните спецификации, добавена е Stream I/O поддръжка за WebServices, добавена е поддръжка за синхронизиране на обектите за драйвърите в ядрото.

Що се отнася до коригираните проблеми, то виждаме поправяне на проблема със свалянето на играта Wildstar, поправен е проблемът с играта Singularity, която продължава да върви в Steam, въпреки че потребителят е излязъл от нея, поправено е сриване при играта Zombie Army Trilogy още преди да зареди менюто.

Остранена е unhandled exception грешка при инсталирането на WPS Office 10.1.0.5775, Windows версията на Steam вече зарежда потребителския интерфейс, след като от версия 2.20 това не беше възможно.

Отстранени са грешките при Xenia емулатора, който изискваше ntdll.dll.RtlAddGrowableFunctionTable имплементация, играта Halo вече работи и с други видео карти освен тези на NVIDIA, мишката при играта SpongeBob SquarePants: Diner Dash 2 вече не е с розов фон, поправено е зареждането при играта Star Citizen, добавени са kernel32.dll.GetCurrentThreadStackLimits изискванията за множество Windows 10 ARM приложения.

Поправен е D3D11 проблемът при множество игри, когато се опитват да оразмерят прозореца и забиват, поправен е проблемът със замръзването при програмата Guitar Pro 5, при играта Hitman: Absolution е добавено изискването за dxgi_output_GetGammaControlCapabilities и още.

Пълния списък с всички промени можете да разгледате в официалния анонс.

Излезе Wine 4.0 RC2 с 11 поправени проблема

Седмица след излизането на първото Release Candidate издание от серията 4.0, тук е и версия 4.0 RC2, в която не са налични новости, поради „замръзналия“ стадий на разработка, в който се поправят само проблеми, за да може финалното издание да е възможно най-чисто откъм грешки.

В новата версия 4.0 RC2 са поправени 11 проблема и са направени над 50 промени. Сред поправените проблеми виждаме поправка за копирането на файловете при инсталация на играта Mordor, поправено е сриване при заглавието Prototype 2, играта Magic: The Gathering Battlegrounds вече не зависва при стартиране.

Поправен е проблем при SpeQ, при Total Commander Esc бутонът вече работи коректно при диалога за копиране, отстранен е проблемът при който explorer.exe при ReactOS не може да трие обекти, при играта Hitman е поправен проблемът с изискването на session_set_option – option 84, поправена е регресия при играта Prototype 1 и още.

Ако всичко върви по план финалното издание 4.0 се очаква в началото на януари месез 2019-а година.

Повече информация относно изданието 4.0 RC2 можете да намерите в официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.0 RC2

Базиран на Wine 4.0 RC2 изданието, Wine-Staging 4.0 RC2 идва с 810 пача в повече от основната версия. Голяма част от изпробваните при Staging изданието поправки се имплементират и в основната версия на Wine, както това се случи с някои GDI поправки наскоро.

Сред промените виждаме имплементирана UCRTBASE поправка, която ще предотврати сривания при някои игри, а също така е поправен и шестгодишен проблем посредством DWMAPI кръпка.

В момента фокусът при Wine-Staging е насочен към WineX11пач, който ще подобри транслацията на клавишите за игри като Dragon Age 2, Star Trek Online и Skyrim, които не могат да отбележат всеки клавиш на клавиатурата с новите версии на Wine.

Можете да изтеглите последната версия на Wine-Staging 4.0 RC2 от официалния сайт на проекта в GitHub, но е препоръчително да изчакате да се появи официално във вашите хранилища, защото иначе ще трябва да компилирате ръчно пакета, а Wine е известен с това, че се компилира доста трудно.

Излезе Wine 4.0 RC3 с 27 поправени проблема

Седмица след излизането на второто Release Candidate издание от серията 4.0, тук е и версия 4.0 RC3, в която не са налични новости, поради „замръзналия“ стадий на разработка, в който се поправят само проблеми, за да може финалното издание да е възможно най-чисто откъм грешки.

В новото издание 4.0 RC3 са поправени 27 проблема, някои от които:

Поправките при езика за програмиране valgrind преобладават. При valgrind са поправени проблеми при зареждането на библиотеки, изтичане на памет в различни области, поправено е показване на неинициализирана памет в winmm/tests/mcicda.c, поправено е показване на неинициализирана променлива в mountmgr.sys/device.c (d3d9/tests/d3d9ex.c).

В новата версия в разработка са налични и поправки при различни игри:

Поправена е невъзможността за стартиране при Ankh, ако се използва DirectDrawRenderer=opengl, поправено е сриване при демо версията на Cool Game for Attractive People, ако не е настроена библиотеката d3dcompiler_43 на native.

При Dead or Alive 5 Last Round и Ridge Racer Unbounded са поправени различни проблеми с геометрията и моделите, настройките за контролер при Rally Trophy вече могат да се отварят, поправено е сриване при jet40 и още.

Пълният списък с наличните промени при версия 4.0 RC3 може да бъде разгледан в официалния анонс.

Wine 4.0 RC4 е тук с интересни поправки

Точно седмица след излизането на третото Release Candidate издание от серията 4.0 на Wine, водещият екипа на разработчиците Alexandre Julliard обяви наличността и на версия 4.0 RC4.

 В тази версия не са налични новости, поради „замръзналия“ стадий на разработка, в който се поправят само проблеми, за да може финалното издание да е възможно най-чисто откъм грешки.

Във верси 4.0 RC4 са отстранени общо 10 проблема в различни сфери:

Отстранен е проблем при играта Lord of the Rings Online, при който тя или се срива, или забива при стартиране, при използването на OSSv4, поправено е рендиранто на шрифтовете при сплаш скрийна на WinOmega, отстранено е сриване при Windows PowerShell Core 6.2 Preview 2 за ARM64 поради декодиране на инструкция от некоректно РС.

Демо версията на играта Natsuiro Asagao Residence вече стартира коректно като до момента това не беше възможно, отстранено е съобщение за грешка при Wine64 версията, която не е била налична в Wine32, поправена е грешката при играта World of Tanks, която забиваше при хангара с winsock грешка.

При пакетите Gecko и Mono е поправен проблемът, при който те не се запазваха в посочената директория, отстранен е проблемът при който Wine 4.0 RC1 не се компилираше с fontconfig версии 2.6.0 или 2.8.0.

Финалната версия 4.0 трябва да излезе в началото на следващата година през януари месец.

Повече подробности можете да научите от официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.0 RC4

При новото издание 4.0-RC4 няма обявени нови пачове в сравнение с 4.0-RC3, но за сметка на това някои от експерименталните пачове са имплементирани в основната версия на Wine, което отново показва колко полезен е Staging проектът.

Към момента Wine-Staging съдържа около 830 пача, които не присъстват в официалната версия на Wine.

Сега разработчиците както на Wine, така и на Wine-Staging повече от всякога имат нужда от тестване на последните версии на софтуера, предвид скорошното финално издание, което се очаква по-късно този месец.

Можете да свалите сорс кода на новото издание 4.0 RC4 от страницата на проекта в GitHub и да го компилирате сами. Най-добрият вариант обаче е да получите официалния пакет за вашата дистрибуция, защото компилирането му е трудно.

Излезе Wine 4.0 RC5 с поправени 14 проблема

След излизането на миналата версия в края на 2018-а година на четвъртото Release Candidate издание от серията 4.0 на Wine – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS, разработчиците обявиха наличността и на версия 4.0 RC5.

В тази версия не са налични новости, поради „замръзналия“ стадий на разработка, в който се поправят само проблеми, за да може финалното издание да е възможно най-чисто откъм грешки.

В изданието 4.0 RC5 виждаме поправени 14 проблема при различни игри и програми:

Отстранен е проблемът при приложението MetaTester 5, при който не се изпраща, нито се получава информация, поправен е проблем при comctl32, отстранени са два проблема при LTSpice – обектите вече се оразмеряват при промяна на размера на прозореца и са поправени проблемите с компонентите, когато се движат.

При играта Growtopia е поправен проблмът със стартирането при по-новите версии, позицията на battle.net клиента и мишката вече са коректни при High DPI монитори, поправени са проблеми при TreePad X Enterprise, Delphi 7.

Играта Skyrim Special Edition вече стартира при машини с многоядрени процесори и голямо количество оперативна памет, Steam версията на Resident Evil 5 Gold Edition вече стартира коректно и още.

Финалното издание 4.0 се очаква по-късно този месец. Повече подробности можете да научите от официалния анонс.

Излезе Wine 4.0 RC6 с важни поправки за някои игри

Точно по план след излизането на петотото RC издание от серията 4.0, тук е и версия 4.0 RC6, в която не са налични новости, поради „замръзналия“ стадий на разработка, в който се поправят само проблеми, за да може финалното издание да е възможно най-чисто откъм грешки.

В изданието 4.0 RC6 виждаме поправени общо 18 проблема при различни компоненти и Windows игри:

Сред поправките са отстранен проблем при демо версията на Fifa 11 EU, която не може да се инсталира от различно от оригиналното DVD, при приложението Combo box е поправен проблемът, при който то не взема фона при диалога на редактора, при играта Final Fantasy XI Online е премахнат проблемът, при който движението на мишката оказваше много голям спад върху кадрите в секунда.

Отстранени са проблемите с повредена графика при играта Cossacks 2 Battle for Europe, решен е проблем със сриване при заглавието Vietcong, ntoskrnl/tests/ntoskrnl.c вече не показва грешката за неинициализирано използване на паметта, поправени са проблемите със светлините при играта Crysis.

Отстранен е проблемът с повредената графика при играта F1 2011, ако се използва в DX9 режим, CD версията на играта Doom 3 вече се инсталира коректно и още.

Финалната версия 4.0 се очаква по-късно този месец, при положение че всичко върви по план. Повече подробности можете да научите от официалния анонс.

Излезе Wine 4.0 RC7 с 13 решени проблема

Седмица след излизането на шестото RC издание от серията 4.0, тук е и версия 4.0 RC7, в която не са налични новости, поради „замръзналия“ стадий на разработка, в който се поправят само проблеми, за да може финалното издание да е възможно най-чисто откъм грешки.

В изданието 4.0 RC7 има поправени 13 проблема при различни игри и приложения:

Отстранен е проблемът с черния екран при Microsoft Money 2005, който се появяваше следнякои операции из менютата, при същото приложение са поправени проблемите с шрифтовете при инсталация, решен е проблемът със сриването на играта A.R.E.S. Extinction Agenda 1.x при стартиране, шрифтовете при играта Touhou Danmakufu вече не са размазани.

При включването на CSMT хитовото заглавие Age of Empires II: The Conquerors вече работи коректно, оправени са проблемите с хардуерния курсор при Secret Files 1-2, при Secret Files 1-2 и Ufo: Extraterrestrials курсорът на мишката вече не е невидим при използването на anti-aliasing и хардуерна мишка.

Поправени са редица проблеми с представянето при множество игри като Project CARS, NFS: Hot Pursuit (2010), Gas Guzzlers: Combat Carnage, отстранени са проблемите при инсталатора на NVIDIA GeForce Experience 3.x и още.

Финалната версия 4.0 се очаква по-късно този месец като това ще е най-вероятно другата седмица, ако всичко върви по план.

Повече подробности можете да научите от официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.0 RC7

Само в рамките на няколко дни след излизането на Wine 4.0 RC7 разработчиците на Wine-Staging предоставиха и своята версия 4.0 RC7.

Wine-Staging 4.0 RC7 продължава да предлага много повече доработки в себе си спрямо официалното издание като дори и към момента предоставя над 800 подобни кръпки.

Основната цел е подобряването на кода, който ще се тества и по-късно ще намери място и в основното издание на Wine, както вече се е случвало хиляди пъти през годините.

Последните новости, които ни предлагат разработчиците на Wine-Staging са:

Поправяне на сриване при Microsoft Visual Studio 2015, причинено от неимплементирана MSVCP140 функция, поправяне на близо осемгодишен бъг с добавянето на Oleaut32 VarRound VT_DECIMAL поддръжка, която е необходима за някои Visual Basic 6 приложения, а също така и потискането на някои VSSAPI функции, което поправя сриванията при конкретни приложения.

Новата версия RC7 можете да изтеглите от страницата на проекта в GitHub, но при това положение ще трябва да го компилирате сами. Най-добрият вариант е да изчакате новата версия да се появи официално за вашата дистрибуция и по този начин да а инсталирате с два клика на мишката.

Финалното издание на Wine 4.0 е тук с много интересни подобрения

След дълго чакане най-сетне разработчиците обявиха наличността на финалното издание на Wine 4.0.

Сред най-интересните промени се открояват:

Пълна Vulkan поддръжка с използването на хост Vulkan библиотеките под X11 при Linux и под MoltenVK при macOS, поддръжка за Direct3D 12, поддръжка за гейм контролери и HDPI поддръжка при Android, Direct3D CSMT поддръжката е разрешена вече по подразбиране.

Относно поддръжката на DirectX 12 разработчиците обясняват, че тя е в първоначален стадий и изисква библиотеката vkd3d и видео карта, която поддръжа Vulkan, така както това се изисква и за DirectX 11 игрите, играни с DXVK.

В Wine 4.0 са имплементирани множество DirectX 10 и Direct X 11 функции като depth bias clamping, per-sample fragment shading, stream output без геометрични шейдъри, поддръжка за ID текстури и др., Direct3D базата вече разпознава много повече видео карти, наличен е vulkan-1 лоудър като алтернатива на SDK лоудъра.

Добавена е PNG поддръжка за иконите, позволявайки зареждането на 256×256 икони с висока резолюция, множество Direct2D интерфейси са актуализирани до версия 1.2, имплементиран е старият 16-bit DIB.DRV драйвър с използването на DIB енджина.

Добавена е arrows поддръжка при GdiPlus, премахната е поддръжката за стартиране на DOS бинарни файлове в Wine. Когато се налага такова стартиране, ще се стартира външно DOSBox. Това не се отнася за Win16 бинарните файлове, при които поддържката продължава да се осъществява вътрешно в Wine.

Таймерите, semaphores, mutexes и събитията са имплементирани в режим ядро за драйвърите за устройства, съобщената информация за процесора вече е коректна, намирайки точно физическите и логическите ядра, за да може да се използва многонишковост.

Добавена е WaitOnAddress synchronization primitives поддръжка, вече е възможно детайлно поискване на информация относно BIOS при Linux платформите, имплементирани са множество I/O completion режими.

Налични са още множество промени по потребитерския интерфейс, различни подобрения при десктоп интеграцията, при инпут устройствата, при интернет и мрежите, при текстовете, шрифтовете и криптографията, звука, Windows Media Player интерфейсите вече са имплементирани и е възможно аудио възпроизвеждане и още.

Пълния списък с промените можете да разгледате в официалния анонс.

Излезе Wine 4.1 с интересни промени и подобрения

След излизането на първата стабилна версия от серията 4.0 , при нас вече е и първото малко издание в разработка по пътя към версия 5.0 и разработчиците влизат в своя двуседмичен режим на издаване.

При новата версия 4.1 виждаме интересни промени като по-добро позициониране на глифовете при DirectWrite, поправки при управление на контекста в IDL компилатора, поправки в прелоудъра при macOS, поддръжка за NT kernel spinlocks и поправки на разнородни проблеми при различни приложения и игри.

Поправен е проблемът с изобразяването на водата при играта Might and Magic Heroes VI, поправени са графичните артефакти при играта Test Drive Unlimited 2, което се явява регресия от Wine 2.xx, поправени са проблемите при cmd.exe в Windows XP при използване на FOR /F.

Поправен е Something went wrong during DeelevateStrategy проблемът при GOG Galaxy 1.x клиента, когато се използва в режим Windows 7, отстранен е проблемът със стартирането на играта Orcish Inn.

Решен е проблемът със сриването при стартиране на играта Middle-earth: Shadow of War, поправена е невъзможността за инсталиране на заглавието Warcraft 3: Reign of Chaos да се инсталира на чешки език, отстранено е сриването на играта The Testament of Sherlock Holmes при зареждане на ниво с използването на нейтив d3dx9_43 библиотека.

Поправено е сриване при Visual Studio 2015, поправена е Direct3D регресия при играта Diablo 2 Lord of Destruction, рендирането на менюто при GOG версията на играта Empire Earth вече коректно и още.

Пълния списък с промените при версия 4.1 можете да научите от официалния анонс.

Излезе Wine 4.2 с общо 60 поправки на различни проблеми

След излизането на миналата версия в разработка, тук вече е и второто малко издание в разработка по пътя към версия 5.0.

При версия 4.2 е добавена поддръжка за Unicode string normalization, поддръжка за смесване на 32/64-bit библиотеки при пътищата за зареждане, поддръжка за ECC криптографски ключове, добавени са Futex-базирани имплементации за повече synchronization primitives, поправени са различни бъгове, общо 60 на брой.

Подобрено е представянето при Source-базираните игри, морето при играта Port Royale вече не е черно и се изобразява коректно, поправено е сриването при стартиране при играта FIFA 11, поправен е проблем с Hebrew при Office 2010, поправено е сриване при играта Shadows of Destiny.

Поправена е геометрията на света при игровото заглавие Settlers: Rise of an Empire, при играта Avencast: Rise of the Mage вратите вече не са невидими, поправено е сриването при множество приложения поради неимплементирана функция vssapi.dll.?CreateVssBackupComponents@@YGJPAPAVIVssBackupComponents@@@Z (AlphaShadow v1.2, EMC Retrospect 7).

Поправен е черният екран при стартиране при играта Bayonetta, удовлетворена е нуждата на играта Assassin’s Creed Syndicate за bcrypt algorythm/functions (ECDH_P256, BCryptGenerateKeyPair, BCryptFinalizeKeyPair), поправена е невъзможността за стартиране на League of Legends 8.12+ и още.

Пълния списък с промените можете да видите в официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.2

Wine-Staging 4.2 продължава да съдържа стотици повече неофициални поправки спрямо основната версия на Wine, но отбелязва падане под 800 кръпки, като е имало моменти, когато те бяха над 900. 

Това означава, че все повече поправки намират своето място в основната официална версия и което показва колко полезен всъщност е проектът Wine-Staging.

При Staging версията 4.2 има поправка на бъг при DirectX 3, който присъства от над десет години за игри като Resident Evil 1, при които Wine не може да отчете правилно видео картата.

Налични са поправки взети от Wine-Staging и имплементирани в основната версия на Wine са такива при NTDLL, WineD3D, Windows кодеците, BCrypt, GDI drawing и др. Поради тази причина Wine-Staging вече носи 798 кръпки в повече от официалната версия.

Версия 4.2 на изданието е налично в официалния сайт на проекта, но препоръчваме да изчакате да се появи във вашите хранилища вместо да го компилирате сами.

Излезе Wine 4.3 с XAudio2 имплементация посредством FAudio и поправки на различни проблеми

След излизането на миналата версия в разработка на Wine, тук вече е и третото малко издание в разработка по пътя към версия 5.0.

При Wine 4.3 разработчиците ни изненадват с приятната новина, че XAudio2 е реимплементиран посредством интеграцията на FAudio.

Новата имплементация на XAudio2 ще позволи по-добра звукова поддръжка при новите Windows игрови заглавия, които се играят под Linux. Вграждането на FAudio в основния код на Wine е извършено благодарение на разработчика Ethan Lee от CodeWeavers – компанията, която разработва продукта CrossOver.

В новата версия на Wine виждаме още подобрено управление на обектите в ядрото, енджинът Mono е актуализиран до последна версия, което ще осигури още по-добра поддръжка, по-добра поддръжка за Windows иконите, поправки на различни проблеми.

Поправените проблеми при Wine 4.3 са общо 45 на брой:

При играта Heroes of Might and Magic VI Shades of Darkness са поправени проблемите с текстурите при повечето кампании и това заглавие вече може да се играе абсолютно безпроблемно; пооправено е бавното представяне на играта Ad Astra, поправено е замръзването на играта LEGO Star Wars, ако играчът отиде до опциите за контролери.

При стартера на BattlEye е поправен проблемът със замръзването на етап ‘Starting BattlEye Service…’ при игрите PUBG, Planetside2, H1Z1: King of the Kill, Tibia 11, Windows Media Player 7.1 вече може да възпроизвежда медия благодарение на добавянето на функцията wmvcore.dll.WMCheckURLExtension.

поправен е неработещият V-sync при Direct3D 12, отстранен е проблемът с инсталирането на dotnet40, отстранено е сриване при стартиране при Photoline и още.

Пълния списък с новостите и всички налични поправки при Wine 4.3 можете да видите в официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.3, премахва FAudio реимплементацията

Съвсем малко след излизането на поредната версия в разработка на Wine, разработчиците на Wine-Staging предоставиха и своята версия 4.3. Wine-Staging е тестовата площадка на Wine.

Wine-Staging 4.3 продължава да съдържа стотици повече неофициални поправки спрямо основната версия на Wine, но при тази версия се задържа тенденцията на падането на тези кръпки под 800, което за пръв път видяхме при версия 4.2, като към момента техният брой е 790 кръпки.

Този брой най-вероятно ще продължи да намалява, защото все повече промени намират своето място и в основната вресия на Wine.

Като забележима промяна при Wine-Staging 4.3 трябва да се спомене премахването на реимплементацията за FAudio, която беше въведена при Wine 4.3. Като причина за премахването е посочена липсата на FAudio при повечето дистрибуции и оттам невъзможността за използването на Wine.

Това обаче губи своята логика, имайки предвид, че докато всички потребители се нуждаят от звук, то само една игра към момента работи с vkd3d и D3D12, но въпреки това необходимата библиотека libvkd3d, която също не е налична за повечето дистрибуции, е налична както в Wine, така и в Wine-Staging.

Други значими промени и поправки при Wine-Staging 4.3 са добавяне на WineD3D поправка при демото на играта The Sims 2 на бъг, който причинява излизане от играта, поправка за играта League of Legends за NtQueryVirtualMemory, поправен е 11-годишен бъг при COMCTL32.

Налични са Direct Input поправки, които позволяват повторното свързване и промяната на функциите на бутоните при джойстиците, поддръжка за WMCreateSyncReader, работа по WineD3D vertex blending, добавяне на изискване за Eraser Control Driver на Symantec и др.

Прочетете още:  Майкрософт твърди, че потребителите вече не се притесняват от подслушване

Wine-Staging 4.3 може да бъде изтеглен от страницата на проекта в GitHub, но при това положение ще трябва да го компилирате сами, което не е препоръчително, защото Wine и известен с това колко трудно се компилира.

Най-добрият вариант е да изчакате да се появи в хранилищата за вашата Linux дистрибуция, откъдето ще можете да го инсталирате с 2-3 клика на мишката.

Излезе Wine 4.4 с подобрения при Media Foundation и 50 поправки

След излизането на миналата версия в разработка на Wine, тук вече е и четвъртото малко издание в разработка по пътя към версия 5.0.

Wine 4.4 идва с поддръжка за персонализирани рисувани бутони в общите контроли, имплементирани много допълнителни Media Foundation API, добавен е нов MSIDB инструмент за манипулиране на MSI база данни, поправени са различни проблеми при множество приложения и игри, общо 50 на брой.

При играта Hard Truck Apocalypse е поправена невъзможността за зареждане на клавиатурната подредба, при играта Chicken Tournament са поправени проблемите с рендирането, поправени са липсващите цветове при Windows Calculator.

Интро видеото при Zak McKracken – Between Time and Space вече работи, след отстранен проблем с Xvid, поправено е сриване при пренасищане на основното меню при Microsoft Expression Design 4, задоволена е нуждата от wmvcore.dll.WMCreateSyncReader имплементация при играта R.U.S.E.

Поправено е сриване при играта Warhammer 40k: Dawn of War GOTY (Steam) при зареждане на менюто с Wine-Mono 4.7.5 и по-стари версии, при играта Bayonetta е отстранен проблемът с невъзможността за четене на „system_data“ конфигурационния файл, а също така е поправена невъзможността за записване на играта (save).

Поправени са неработещите линкове при 32-битовите версии на офис пакетите Office 2007/2010, поправено е сриване при инсталатора на играта Monkey Island Special Edition Collection, поправено е сриване при игрите Skyrim, Fallout 3 и Fallout: New Vegas и още.

Пълния списък с промените и поправените проблеми при Wine 4.4 можете да прегледате в официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.4

Както винаги след излизането на поредната версия в разработка на Wine, разработчиците на Wine-Staging предоставиха и своята версия от същата серия 4.4. Wine-Staging е тестовата площадка на Wine.

Wine-Staging 4.4 продължава да съдържа стотици повече неофициални поправки спрямо основната версия на Wine, но при тази версия се задържа тенденцията на падането на тези кръпки под 800, което се случи за пръв път преди месец. И докато преди броят беше 790, сега той пада още надолу до 770.

Причината за това са все повечето промени и подобрения, които намират място в кода на основната версия като този път те са MSVIDC32 промени, MSIDB инструмента за управление на MSI бази данни, код около подобряването на D3D8 validate pixel shader функцията, WMCreateSyncReade и др.

Този път Wine-Staging 4.4 не идва с големи промени, като единствената промяна всъщност е добавянето на Processor обектов ред при PDH кода. Промяната е в отговор на отворена молба от 2013-а година и засяга използването на процесора при Microsoft Silverlight.

При Wine-Staging 4.4 остава и премахването на FAudio имплементацията, която е налична при чистата версия на Wine и това ще е така, докато FAudio не се появи в повече дистрибуции.

Wine-Staging 4.4 можете да изтеглите от страницата на проекта в GitHub.

Излезе Wine 4.5 с няки важни подобрения и поправки. Продължава работата по Windows Media Foundation

След излизането на миналата версия в разработка на Wine, тук вече е и петото малко издание в разработка по пътя към версия 5.0.

В Wine 4.5 е добавена поддръжка за Vulkan 1.1, добавена е поддръжка за SVG елементи при MSHTML, поправени са проблеми при турско местоположение (locale), подобрена е поддръжката за kernel обекти при драйвърите за устройствата, имплементирани са още повече Media Foundation API, поправени са различни бъгове.

Поправените проблеми при различни приложения и игри са точно 30 на брой:

Поправено е произволно сриване на Regedit при триене на ключове, поправено е сриване при играта Settlers Heritage of Kings при зареждане на карта, поправен е проблемът с грешката ‘Runtime error 229 at <address>’ (Win7+ ITaskbarList3 ThumbBar/Thumbnail semi-stubs needed) при Inno Setup v5.x игровите инсталатори, отстранен е проблемът с липсващи текстури при играта Black & White.

При инсталатора на играта League Of Legends е поправен проблемът unknown color „systemhighlight“ с използването на турско местоположение (tr_TR.UTF-8), отстранен е проблемът при някои Unity3D игри, при които курсорът на мишката се мести само по един пиксел при движение от страна на играча.

Поправено е сриване при Belarc Advisor Computer Inventory 9.0, поправени са графични проблеми при играта Freelancer при зареждане от сейв файл и още.

Пълния списък с промените можете да прегледате в официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.5

Както винаги малко след излизането на поредната версия в разработка на Wine, разработчиците на Wine-Staging предоставиха и своята версия от същата серия 4.5. Wine-Staging е тестовата площадка на Wine.

Тази разновидност съдържа много повече поправки, нефигуриращи в официалното издание и гарантират съвместимост с много повече игри и приложения.

В това издание още повече от поправките и нововъведенията намират място в основната версия на Wine и докато при версия 4.5 разликата беше 770 поправки, то при версия 4.5 имаме още повече поправки, които са слети с основния код на Wine и бройката пада до 759. Това са поправки при URLMON, X11 кода на Wine, Kernel32 и пр.

Като новост при Wine-Staging 4.5 може да се отбележи поддръжката на OpenCL 1.2 в OpenCL кода на Wine, както са налични и различни други промени. При това издание обаче продължава да се премахва FAudio, защото разработчиците чакат той да започне да се предлага от повече дистрибуции.

Wine-Staging 4.5 можете да изтеглите от страницата на проекта в GitHub, но тогава ще трябва да го компилирате сами. Затова е най-добре просто да го инсталирате от хранилищата на Linux дистрибуцията, която използвате.

Излезе Wine 4.6 с първоначална поддръжка за Vulkan WineD3D бекенд и още много промени и поправки

След излизането на миналата версия в разработка на Wine, тук вече е и шестото малко издание в разработка по пътя към версия 5.0.

Новата версия на Wine 4.6 е доста вълнуваща с промените, с които идва. Добавена е поддръжка за Split Button Common Control, поддръжка за зареждане на Mono библиотеките от споделени локации, библиотеката Libwine.dll вече не е нужна при използването на Wine при Windows.

Тестовете за регресии се компилират директно в PE формат, добавена е поддръжка за комплексни структури при typelib marshaller, видео кепчърът е портнат към Video4Linux версия 2, добавена е първоначална версия на Debug Engine DLL и са поправени много бъгове.

Най-важната промяна във 4.6 обаче е започнатата работа по Vulkan бекенд за WineD3D. Засега това няма да има пряко отражение за крайните потребители, защото работата е в съвсем начален стадий. Това начинание ще даде възможност да се ускорят Direct3D 11, Direct3D 10 и Direct3D 9 посредством Vulkan, а не както досега през OpenGL.

Интересен е въпросът защо разработчиците не използват DXVK, а започват от нулата, но изглежда опитите за сътрудничество с разработчика Филип Ребохле не са довели доникъде.

Въпреки това към момента страничният проект VK9 за преминаване от Dirext X 9 към Vulkan напредва много бавно и работата по Vulkan бекенд за по-старите версии на DirectX ще доведе до драстично повишение в представянето при по-старите заглавия, които все още използват преминаване от DirectX 9 към OpenGL и дори до ден днешен, въпреки многото години на разработки има нерешени проблеми, които с този бекенд би трябвало да бъдат изгладени.

Wine 4.6 идва и с точно 50 поправени проблема при различни игри и приложения:

Поправено е бавното представяне при демото на играта Monkey Island 3, поправена е липсата на клавиатура при играта Super Mario 3 remake, направени са подобрения при Windows Vista/7 Split Button поддръжката, сриването при Pride of Nations Demo преди влизане в играта е поправено, поправено е сриване при стартиране на играта Theatre of War 3: Korea demo 1.2.0.

При Steam версията на играта Warframe е поправена невъзможността при ъпдейт да бъде заменен изпълнимият файл Launcher.exe, wine-mono вече се появява в списъка за ънинсталиране при x64 Wine префикси, поправено е сриване при стартиране на играта Last Half of Darkness: Beyond the Spirit’s Eye.

Поправено е рендирането при старите DirectX игри The Sims, Revenant, Ubisoft detection инструментът вече засича правилно процесора, поправени са сривания при Windows PowerShell Core 6.2 Preview 2 for ARM32, отстранено е зависване на Winecfg при премахване на прикачен дял и още.

Пълния списък с промените при версия 4.6 можете да разгледате в официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.6. Идва с голямо повишение на производителността

Малко след излизането на поредната версия в разработка, която дойде с вълнуващите новини за WineD3D Vulkan подръжка, разработчиците на Wine-Staging предоставиха и своята версия от същата серия 4.6.

Новото издание 4.6 също е вълнуващо както и изданието от същата версия на чистия Wine, включвайки в себе си последните експериментални доработки.

Като най-забележителна промяна при Wine-Staging 4.6 трябва да се отбележи преработената имплементация на Windows synchronization primitives, което води до по-високо представяне при игрите и приложенията, използващи повече нишки.

Тази работа поправя петгодишен бъг при synchronization primitives в Wine. Сега те са преправени и използват Linux Eventfd primitives. Понеже още е в експериментален стадий, новата функция не е пусната по подразбиране, но може лесно да бъде активирана с променливата WINEESYNC=1.

Допълнително при новото Staging издание има поправки за разпознаване на волан, газ и спирачки при контролерите с използване на Windows игри, поправки за известната игра League of Legends, налична е поправка на шестгодишен бъг за Steam версията на играта Warframe и др.

Новото издание 4.6 може да бъде изтеглено от страницата на проекта в GitHub.

Най-добрият вариант е да изчакате да се появи в хранилищата за вашата Linux дистрибуция, откъдето ще можете да го инсталирате с 2-3 клика на мишката.

Излезе Wine 4.7

След излизането на миналата версия в разработка, тук вече е и седмото малко издание в разработка по пътя към версия 5.0.

Новата версия на Wine идва с поддръжка за вградени библиотеки в PE формат за Unix, нова, актуализирана версия на Mono енджина, още повече работа по Debug Engine DLL, поддръжка за Command Link стандартните контроли, подобрен Edit control sizing при CJK locales и различни поправки на бъгове.

Новата версия 4.7 идва с 34 поправки за различни приложения и игри:

Поправен е проблемът, при който не се виждаха клипчетата при играта Worms 2, поправени са проблеми при Rockstar Games Social Club v1.x и Rhapsody 2, поправено е некоректното осветяване при инсталаторите на Microsoft Visual Studio 2005, 2008, 2010 Express.

Alt+Tab когато не използвате нейтив резолюция при някои игри вече не води до сриване на играта, WinVerifyTrust вече работи коректно със SHA256 digest сигнатури, поправено е сриването на Microsoft Office 365 приложенията при стартиране, отстранен е проблемът при играта Watch Dogs със сриването след интрото.

Поправено е произволното сриване при натискане на бутон от стартъп менюто при играта Assetto Corsa, играта Yakuza Kiwami вече коректно засича игрови контролери, msi x64 инсталационните файлове, създадени с Visual Studio вече могат да се ънинсталират, поправен е проблем със сриване при играта Spellforce 3 и още.

Пълния списък с промените можете да проследите в официалния анонс.

Излезе Wine 4.8 с подобрения за джойстици и още

Разработчиците на Wine публикуваха поредната версия 4.8. Тази версия идва с някои важни поправки. Новата версия предлага:

  • поддръжка за компилиране на повечето програми в PE формат
  • поддръжка за MSI patch файлове
  • Unicode данните са актуализирани до Unicode 12.0
  • по подразбиране вече се използват non-PIC при i386 архитектурите
  • подобрения при джойстиците/игровите контролери
  • различни поправки на проблеми.

В Wine 4.8 са поправени общо 38 проблема:

Отстранено е сриване при инсталатора на Microsoft Windows Server 2003 DDK SP1, отстранена е грешката с липсващи кодеци при Lifeforce, отстранено е сриване при различни .NET 3.x WPF приложения.

При играта Test Drive Unlimited е поправен проблемът с водата, която излизаше над другите текстури. Поправено е сриване при Microsoft Skype поради неимплементирана функция phlpapi.dll.GetBestRoute2, отстранено е сриване при TopoEdit.

Решен е проблемът при инсталатора на Office 365, който се нуждае от mfplay.dll.MFPCreateMediaPlayer, поправено е сриване при клиента на играта World of Warships 0.8.3.x, поправена е невъзможност при Windows XP DDK инсталатора да копира каквито и да било файлове, играта Starcitizen вече разпознава джойстиците и още.

Пълния списък с промените можете да проследите в официалния анонс.

Излезе Wine 4.9 с първоначална поддръжка за инсталация на Plug and Play драйвъри. (24.05.19)

Днес разработчиците обявиха следващото издание от клона в разработка 4.9, което идва с някои интересни промени и поправки за редица игри.

Сред промените виждаме първоначална поддръжка за инсталиране на Plug and Play драйвъри, използване на системни по-високи честоти, ако са налични такива, за да се повиши представянето, голяма част от кода е преместена в KernelBase DLL, налични са още поправки за джойстици, добавена е поддръжка за компилиране на 16-битови модули в PE формат, поправени са различни бъгове.

При Wine 4.9 са поправени 24 проблема при различни игри и приложения:

Futuremark PC Mark 7 вече работи безпроблемно с Wine-Mono, отстранена е грешка при Flexera InstallShield 20.x-базираните инсталатори, поправен е проблемът с рендирането при играта „MegaTagmension Blanc + Neptune VS Zombies„, поправени са проблеми с шрифтовете при TreePad X Enterprise, отстранен е проблемът с черните табове при Adobe Photoshop CC 2015.5.

В голяма степен са решени проблемите с шрифтовете при играта Spellforce 3, играта Grand Prix Legends получава две поправки със стартирането на Service papycpu2 и разпознаването само на два аксиса от джойстика, winetricks -q msxml3 вече не зависва, отстранена е регресия, свързана с инпута на джойстиците, стартерът на World of Tanks 1.5.0 вече работи с Wine-Staging 4.7 и др.

Пълния списък с промените можете да видите тук.

Wine-Staging 4.9 е тук. Идва снови актуализирани кръпки (26.05.19)

Излезе поредната версия на Wine-Staging, която върви в съответствие с версиите на чистия Wine.

Тук продължава тенденцията за около 830 кръпки в повече спрямо Wine кода. При Wine-Staging 4.9 има различни подобрения при Dinput и Windows Codecs, добавени са някои нови кръпки, а доста стари са преработени.

Добавена е допълнителна и подобрена възможност за тестване, която не съществува в обикновената версия на Wine, налична е поправка за управлението на 32-bit BMPv3 изображенията с арфа канали и BCrypt функцията, за да се задоволи Steep on UPlay при игрите.

Новата версия 4.9 може да бъде изтеглена от официалния сайт на проекта.

Излезе Wine 4.10 с по-добра поддръжка за инсталиране на Plug & Play драйвъри и продължаваща работа по Windows Media Foundation (10.06.19)

Поредната версия излиза със закъснение от три дни, защото разработчикът Alexandre Julliard е бил на почивка, но ето, че изданието вече е тук и носи със себе си важни подобрения и поправки.

Във версия 4.10 сред промените виждаме донастройване на силата на аудио драйвърите, клок синхронизация за Media Foundation, множество библиотеки вече са компилирани като PE файлове по подразбиране, допълнителна работа за по-добра поддръжка за инсталирането на Plug and Play драйвъри и различни поправки на бъгове.

Поправените бъгове са точно 44 на брой. Има поправка за играта Midtown Madness, където е отстранен проблемът с мигащите менюта, поправена е невъзможността за контролиране на автомобила със стрелките при демото на Need for speed carbon, при играта King of Dragon Pass е отстранен проблемът, при който не можеше да се променя силата на звука, поправена е липсата на звук при игрите Prototype 1 и Prototype 2, Adobe InDesign CC 2017 вече се стартира нормално (unimplemented function msvcp140.dll._Strxfrm).

Поправени са проблемите с някои Unreal Engine 4 игри (Kholat, What Remains of Edith Finch, Draugen, Obduction), при които има само черен екран вместо да се възпроизвежда видео, отстранени са проблемите с инсталирането на различни приложения, поправена е невъзможността за стартиране на някои Line 6 (Yamaha Guitar Group) приложения, които се сриваха, поправени са проблемите със стартирането на множество Blizzard игрови заглавия – Diablo III, Heroes of the Storm, Overwatch, Starcraft, StarCraft II, World of Warcraft и още.

Пълния списък с промените при Wine 4.10 можете да разгледате в официалния анонс.

Излезе Wine 4.11 с актуализация на Mono енджина, по-бърза имплементация на Slim Reader/Writer locks и др. (21.06.19)

Разработчиците този път навреме издадоха поредната версия в разработка 4.11, която идва с някои интересни подобрения.

При нея виждаме повече dll библиотеки, които са компилирани като PE файлове по подразбиране, актуализирана версия на Mono енджина, което включва и Windows.Forms, първоначална поддръжка за изброяване на дисплей устройства, по-бърза имплементация за Slim Reader/Writer locks при Linux, различни поправки на бъгове.

Поправките на различни проблеми при това издание са 17 брой и включват:

Поправен е проблемът при играта SWAT4, където хората в сянка се виждаха напълно черни, поправено е хоризонталното скролиране на мишката при режим на изгледа List, отстранен е проблемът с макроса @DesktopRefresh при програмата AutoIt v3.x.

Инсталаторът на .NET Framework 4.0 отново работи при билдове на Wine, компилирани с GCC 9.1.1, играта Max Payne 3 вече може да бъде стартирана, поправено е сриването при стартиране на играта Port Royale 2, отстранен е проблемът с невъзможността за инсталиране на програмата Nero CoverDesigner и др.

Пълния списък с промените можете да видите в официалния анонс.

Излезе Wine 4.12 с някои интересни подобрения (05.07.19)

За потребителите е налична поредната версия в разработка 4.12, която идва с подобрения и множество поправки на проблеми.

При версия 4.12 имаме още повече библиотеки, които са компилирани като PE файлове, добавена е поддръжка за драйвъри за Plug & Play устройства, продължаваща работа по поддръжката за изброяване на дисплей устройства, подобрена е поддръжката за Visual Studio отдалечения дебъгър, поправени са различни бъгове.

В това издание има поправени 27 проблема, сред които срещаме поправено зависване при инсталатора на RT Se7en Lite, поправен е проблемът, при който множество игри не успяват да настроят пиксел формат на D3D устройствен контекст, създаден на десктоп прозорец (Empire: Total War, Napoleon: Total War, Utopia City), поправени са проблемите с осветяването при играта Tomb Raider 4.

Задоволена е нуждата на множество приложения от EnumDisplayDevicesW имплементация за среда с повече от един монитор (DisplayFusion, Turbo Tax 2012, WPF 4.x .NET apps, CEFv3 apps, VS Code < 1.16.0), проблемът с бързото възпроизвеждане на MP3 файлове при Windows Media Player 9 и 10 е отстранен, поправено е сриване при Acronis Storage Filter Management Driver, поправено е сриване при Adobe Acrobat Reader DC, поправена е невъзможността за стартиране на играта Golden Krone Hotel (тя има и Linux нейтив версия) и още.

Пълния списък с промените можете да разгледате тук.

Излезе Wine 4.13 с поддръжка за Passport HTTP пренасочвания и различни поправки (02.08.19)

Днес разработчиците на Wine обявиха новата версия в разработка 4.13, в която са поправени различни проблеми.

Новостите при днешното издание са множество header актуализации и добавена поддръжка за Passport HTTP пренасочвания. Поправени са и някои проблеми, общо 15 на брой.

Сред поправките виждаме отстранено сриване при стартиране на играта на A.R.E.S. Extinction Agenda 1.x, сриване на For Honor, поправено е лошото представяне при Second Sight, поправена е регресията, при която Ren’py енджинът не може да създаде дисплеи при Wine 4.11, поправено сриване при Final Fantasy XIV 5.0, когато се използва библиотеката xaudio2_8.dll.

При Amazon Workspaces е поправена невъзможността на ABNT2 клавиатурата да разпознава символи, отстранена е грешка при компилиране ‘AT_NO_AUTOMOUNT’ undeclared, удовлетворена е нуждата от shell32.SHMultiFileProperties на програмата TreeSize Free Portable, която се сриваше без тази функция, Monitor Test 3.2 вече изброява правилно наличните дисплеи и още.

Пълния списък с промените можете да намерите в официалния анонс.

Излезе Wine-Staging 4.13 с поправки за Epic Games клиента, FAudio вече е включенпо подразбиране (03.08.19)

Малко след излизането на версия 4.13 тук е и Staging версията, базирана на същото издание, която идва с много приятни и изненадващи промени.

Wine-Staging 4.13 продължава да съдържа в себе си над 800 поправки в повече в сравнение с чистата версия на Wine и това продължава да я прави предпочитана от много потребители.

Сред промените в новата версия виждаме имплементирането на функцията RtlIpv4StringToAddress(Ex)A/W, което задоволява нуждите на множество приложения и игри, поддръжка на TileWindows вътре в user32/explorer.exe, Direct3D поправка с която се избягва сриване поне при една игра и тя е Spin Tires: Mud Runner, вече се използва FAudio по подразбиране, докато при старите версии беше изключен, а като причина се посочваше, че все още е малък броят на Linux дистрибуциите, които го поддържат.

Налични са няколко поправки за игровия клиент на Epic Games, които поправят множество проблеми например при Crash Reporter и управлението на езиците, поправен е десетгодишен бъг при cmd.exe, който не можеше да управлява файлови разширения, добавена е поддръжка за DirectManipulation COM, което предотвратява сриването на Chromium Embedded Framework приложения и игри като Autodesk Fusion 360 и League of Legends и още.

Можете да инсталирате WIne-Staging 4.13 от winehq.org.

Излезе Wine 4.14 с поправки на 18 проблема (16.08.19)

Разработчиците на Wine обявиха наличието на поредното издание от серията в разработка 4.14.

Новото издание идва с exception handling поправки при ARM64, нова версия на Mono енджина, PE библиотеките вече не зависят от рънтайма на MinGW, поправени са различни проблеми.

Броят на поправените проблеми при тази версия е относително малък, ако сравняваме с други издания. Решените проблеми са 18 на брой и включват задоволяване на нуждата на играта Eleusis за нейтив dotnet40, добавен е диагностичен ‘mscoree.dll.CorGetSvc’ stub (NGEN client), за да помага при повредени Microsoft .NET Frameworks инсталации, при играта World War Z е отстранен проблемът със сриване след логото поради липса на имплементирани D3DKMTQueryStatistics.

Поправена е регресията при Adobe Digital Editions 2, която работеше при Wine 4.12.1, но не и при Wine 4.13, задоволена е нуждата на програмата LizardSystems Wi-Fi Scanner за wlanui.dll, utildll.dll и Ex функции от wtsapi32.dll, поправен е проблемът, при който Process Hacker не работи поради липса на имплементация на ntoskrnl.exe functions SePrivilegeCheck и SeLocateProcessImageName, поправено е сриване при Rak24u и още.

Всички промени можете да разгледате тук.

Излезе Wine 4.15 с по-добра поддръжка за повече от един монитор при macOS, RichEdit control оптимизаци и др. (30.08.19)

В новото издание е налична първоначална имплементация на HTTP услуги, Stack unwinding поддръжка за ARM 64, подобрена поддръжка за повече от един монитор при macOS, RichEdit control оптимизации, поправки на различни проблеми.

При версия 4.15 имаме поправени 28 проблема като поправено примигване при играта Dragon Age: Origins, осигурена е нуждата на множество Microsoft Redistributable/Component инсталатори от фалшив Windows Update Service (MS .NET Framework 4.5, MS VC++ 2015 Redist), при играта World of Warcraft 7 (Legion expansion beta realm версията) е поправено seh:RtlCaptureStackBackTrace наводняването на лога, коригиран е проблемът при Construct 2, при който игровият редактор не можеше да създаде localhost сървър.

Играта Need For Speed Most Wanted 2012 получава поправки за повредени модели и текстури, поправена е регресията при Reflex Arena, където графиката и текстурите не се изобразяваха правилно, поправен е мултиплейър режимът при играта Titanfall 2, поправено е сриването след сплаш скрийна при играта Guild Wars, поправено е сриване когато се натисне бутонът „tools management“ при програмата SwanSoft CNC и още.

Пълния списък с промените можете давидите тук.

Излезе Wine 4.16 с подобрена поддръжка за Windows дебъгъри (13.09.19)

Разработчиците публикуваха новата версия 4.16, в която е подобрено WineGCC компилирането, добавено е по-надеждно прехващанена курсора на мишката в екрана на игрите, подобрена е съвместимостта с Windows дебъгърите, поправени са различни проблеми.

Поправените проблеми са общо 16 на брой и включват премахване на квадратите в ъпдейт менюто на торент клиента μTorrent, поправки при различни .NET 4.x приложения, поправено е сриване на играта Paragon и Epic Games Launcher с грешката „Assertion failed: Count >= 0„, използващи Unreal Engine 4, решен е проблемът с черния екран при играта Hearthstone.

Инсталаторът на програмата Zoom Edit&Share 5.0.0.0 вече не забива както това се случва от Wine 3.19 насам, поправено е сриването при медийния плейър PotPlayer 1.7 при опит за стартиране на файл, задоволена е нуждата на редица приложения от ntdll.dll.RtlIpv4StringToAddress{A,W,ExA,ExW}, поправени са проблеми с текстурите при играта Super Meat Boy и още.

Пълния списък с промените можете да видите в официалния анонс.

5/5 (1 Review)

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук