Да се портнат игри за Linux и подобряването на OpenGL е било най-голямото предизвикателство за бивш разработчик от Valve.
Rich Geldreich, който е разработчик, работил 5 години за Valve обяснява кой проект му е бил най-труден – Steam за Linux.
Geldreich има богат опит, като е работил за Google, Майкрософт, в компания за мобилни игри, софтуерен инженер в Unity, а сега е независим консултант и експерт в областта на компресирането на данни.
Освен това той е работил и по игрите Counter-Strike: Global offensive, Portal 2, Dota 2 и други, написал е Source Engine 2 GPU профилната поддръжка, работил е по много оптимизации за Direct3D към OpenGL и още много. Rich Geldreich е един истински ветеран в гейм индустрията.
Той публикува в блога си пост, в който прави равносметка за края на отминалата вече година и в него споделя:
„Аз съм предимно артист, който „рисува“ с код и добрите дебъгери са една от моите четки. Всяко едно „рисуване“ изисква различно количество физическо и ментално усилие. Steam за Linux беше най-трудният проект за мен досега. Да направим игри за Linux и да побутвам GL екипите в правилната посока беше екстремно трудно“.
Rich Geldreich е един от хората, които проправиха пътя при гейминга за Linux. Тези дни нещата са далеч по-добре, OpenGL порасна, а и вече имаме Vulkan. Все повече игри излизат за Linux и все повече енджини го поддържат. Доброто начало е поставено.