В рамките на проекта Devilution се прави опит да се възроди вечната класика от 1996-а година Diablo, издадена от Blizzard Entertainment. Използват се ресурси от оригиналната игра, обратен инженеринг, изтичане на код и забравени части от кода при създаването на японски порт, изтичане на бета версия на порта и др., което помага за по-точното пресъздаване на играта в безплатен и отворен вариант.
Целта на проекта е да се създаде копие, което ще е най-близко до оригинала, но не само това – ще бъдат поправяни и грешки, които съществуват в оригиналното издание и по този начин желанието е да се превърне в една здрава основа за разработчици, които ще могат да я развиват, да я поправят и да я пренесат и за други платформи като Linux, без нуждата от използването на Wine.
Подобно преработване се налага защото от Blizzard Entertainment така и не публикуваха кода на играта, а и не показаха някаква особена обич към това заглавие, което то със сигурност заслужава и последният ъпдейт, който излезе за нея беше през далечната 2001-а година.
Когато не е известен кодът, разработчиците не могат да правят промени, а ако правят такива те често са непълни и носят бъгове след себе си. Не на последно място трябва да се отбележи и фактът, че играта беше създадена във времената на Windows ’95 и към момента има множество проблеми с модерните версии на Windows и модерния хардуер, предоставяйки резолюция едва от 640×480.
Повече можете да научите от официалната страница на проекта.