Разработчиците на GZDoom обявиха наличността на най-новото издание на играта с версия 4.0.0, която е налична за Linux и Windows.
GZDoom е един от активно разработваните към момента портове на оригиналната игра Doom, при който разработчиците постоянно добавят различни подобрения. Благодарение на GZDoom графиката е значително подобрена, поддържат се модерни високи резолюции до 2048х1586, допълнителна преработка на динамичното осветяване и пр.
При GZDoom 4.0.0 имаме добавена експериментална Vulkan поддръжка на мястото на рендъра OpenGL. Засега Vulkan поддръжката не е включена по подразбиране, но потребителите лесно могат да я използват с ключа +vid_backend 0, а представянето на играта ще зависи от различни фактори, включително и това какви модове използвате. Разработчиците предупреждават, че поради ранния стадий на разработка на функцията, с използването на Vulkan играта може да има различни проблеми и дори да се срива.
Допълнително при GZDoom 4.0.0 има преправяне на вътрешния код, добавена е минимална резолюция от 640×400 вместо досегашната 320×200, която е премахната, а на нейно място е добавен нова – 960×600, играта е преведена на нови езици, като се очакват още за в бъдеще, добавен е ‘cl_blockcheats‘ за хората, които използват ключове за дебъгинг, някои насторйки в Settings менюто са прегрупирани и, а други са сложени в под менюта и още.
Пълният списък с промените може да бъде видян в официалния анонс.