Вече сме споменавали за интересния проект VK9, чиято цел е подобна на тази на DXVK и DXUP. Целта на всички тези проекти е подкарването на DirectX игри чрез преминаване от DX към кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления Vulkan, вместо използваното досега преминаване към OpenGL, което е свързано с различни проблеми и понякога с голям удар върху производителността.
Linux геймърите отдавна могат да играят DirectX игри, но всеки един от тези проекти се цели в точно определена версия на DirectX, а главната цел е предоставяне на възможност за игра дори и на най-нови заглавия. И докато DXVK и DXUP са насочени съответно към DX11 и DX10, то VK9 е насочен към DirectX9. За съжаление все още има стари DirectX 9 игри, които продължават да имат проблеми при Wine и точно тук би трябвало да дойде на помощ VK9, който с преминаване към Vulkan обещава да изчисти повечето досегашни неприятности.
За жалост VK9 не се развива толкова бързо, както DXVK, от който понякога виждаме по няколко нови версии на месец. Също така трябва да се отбележи, че VK0 е все още в доста начален стадий на разработка. Все пак, макар и бавно, по VK9 се работи и ето, че днес отново имаме новини около него. Разработчикът, който поддържа проекта съобщава на общността прогреса на работата си, която може да не изглежда особено вълнуваща, но отбелязва важен напредък в осъществяването на целта.
Скрийншот на Swap Chain.
Последните новини около VK9 бяха през май месец тази година и сега, в предпоследния ден на този месец, той публикува осмия си доклад за напредъка на проекта, в който се споменава, че се работи по поддръжката на explicit swap chains и explicit render targets. Добавен е и XYZRHW. Разработчикът споменава, че въпреки многото работа, която остава да се свърши, има някои работещи примери с най-новия код.
Краткия анонс можете да разгледате в официалния блог на проекта.