Новата версия на кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления Vulkan 1.0.61 е вече тук и предоставя нови четири разширения.
Наред с актуализирана документация, където са добавени нови 12971 елемента и са направени 454 изтривания, впечатление правят и четирите нови разширения VK_KHR_image_format_list, VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion, VK_KHR_maintenance2 и VK_KHR_bind_memory2.
Според документацията VK_KHR_image_format_list дава пълен списък на всички формати, които могат да се използват с Vulkan имиджа, когато той бъде създаден. Допълнително имплементацията може да създаде още по-ефикасен имидж, който поддържа допълнителни подформати, които са нужни на приложенията, без да е необходимо да поддържа всички формати от класа за съвместимост на конкретния формат на имиджа.
VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion дава поддръжка за извършване на specified color space конверсии по време на texture sampling операциите.
VK_KHR_maintenance2 добавя някои промени, които не са били имплементирани към момента при Vulkan. Тези актуализации позволяват некомпресиран преглед на компресирани имиджи, добавя два нови имидж лейаута за depth stencil имиджите, дава възможност за създаване на имиджи с флагове, които може да не се поддържат при основния формат на имиджа и др.
VK_KHR_bind_memory2 разширението позволява на vkBindBufferMemory и vkBindImageMemory да поддържат изпълнението на множество обвързвания (bindings) едновременно, като в същото време и са по-разтегливи.
Повече информация можете да получите от официалния анонс.
Vulkan е с отворен код и намира все по-голямо приложение в индустрията, а днес премина още една бариера от 1400 Vulkan проекта в GitHub.