От консорциума Khronos Group обявиха официално спецификациите на следващата версия OpenGL 4.6.
На Vulkan API.
SPIR-V е език за паралелни изчисления и графика, който е поставен като стандарт и е дефиниран от Khronos. Сега междинната обработка на SPIR-V е добавено към основната спецификация, за да се гарантира, че шейдърите ще бъдат широко поддържани от OpenGL имплементациите.
Към основните спецификации на OpenGL 4.6 са добавени 11 нови ARB разширения:
GL_ARB_pipeline_statistics_query и GL_ARB_transform_feedback_overflow_query за стандартизация на поддръжката на Direct3D функциите при OpenGL.https://www.khronos.org/registry/OpenGL … _query.txt
GL_ARB_gl_spirv и GL_ARB_spirv_extensions за стандартизация на поддръжката на SPIR-V в OpenGL
GL_ARB_indirect_parameters и GL_ARB_shader_draw_parameters за намаляване на натоварването на процесора при рендиране на големи геометрични числа.
GL_ARB_texture_filter_anisotropic (базирано на GL_EXT_texture_filter_anisotropic) за подобрение на визуалното качество на текстурите.
GL_ARB_shader_atomic_counter_ops и GL_ARB_shader_group_vote, които добавят допълнителни функции на шейдърите, които се поддържат от всички производители, за да се повиши функционалността и представянето.
GL_ARB_polygon_offset_clamp за отстраняване на често срещан графичен дефект (артефакт), познат като „light leak“, свързан с рендирането на сенки.
GL_KHR_no_error позволява да се намали товара върху драйвъра по време на операциите, като дава възможност на конкретно приложение да обяви, че очаква операция без грешки, като изисква такива да не бъдат генерирани.
Като допълнение към горепосочените функции са добавени и три нововъведения под формата на разширения:
WGL_ARB_create_context_no_error иhttps://www.khronos.org/registry/OpenGL … _error.txtGXL_ARB_create_context_no_error позволяват позволяват забрана на контекста при обработка на WGL или GLX, които поддържат GL_KHR_no_error разширението.
GL_KHR_parallel_shader_compile позволява на приложението да стартира няколко нишки за компилиране на шейдърите, което води до подобряване на процеса при компилиране.
За повишаване на съвместимостта между Vulkan и Direct3D са добавени разширения за OpenGL и OpenGL ES:
GL_EXT_memory_object
GL_EXT_memory_object_fd
GL_EXT_memory_object_win32
GL_EXT_semaphore
GL_EXT_semaphore_fd
GL_EXT_semaphore_win32
GL_EXT_win32_keyed_mutex
Новите спецификации на OpenGL 4.6 можете да разгледате в детайли тук.