Излезе Unigine 2.10 до 10 пъти по-бърз. Налични са различни подобрения

0
130
Излезе Unigine 2.10 до 10 пъти по-бърз. Налични са различни подобрения

Разработчиците на Unigine представиха новата версия Unigine 2.10, която идва с подобрено бързодействие и различни графични подобрения.

Разработчиците на кросплатформения графичен енджин Unigine представиха новата версия 2.10. При Unigine 2.10 е значително повишено бързодействието и са направени различни графични подобрения.

След две години на разработка е представена нова система за терена, която е по-детайлна и по-бърза. Скоростта на рендирането на терена е повишено с от 2 до 10 пъти, което прави Unigine подходящ за използването при виртална реалност (VR).

В зависимост от настройките ObjectLandscapeTerrain е по-бърз с от 5 до 10 пъти в сравнение с ObjectTerrainGlobal при бавно движение на камерата и с от 2 до три пъти по-бърз при бързо движение на камерата.

Излезе Unigine 2.10 до 10 пъти по-бърз. Налични са различни подобрения 1

Новата система за терена е базирана на Sparse Virtual Texture (MegaTexture) и е подобрена в много аспекти като умно кеширане, оптимизирано избиране и пр. Системата е създадена с идея за многонишковост и използва видео паметта по много по-ефикасен начин.

Тя е налична за използване както с OpenGL, така и с DirectX, което я прави налична за множество платформи като Linux, Windows и macOS. Въпреки че рендирането на терена може да бъде настроено и за по-маломощни компютри обаче, разработчиците съветват да имате видео карта с поне 4GB RAM.

Практическият лимит на терена е повишен до 10000×10000 km. Ако обаче не ви се налага да изразявате заоблените форми на Земята, той е реално неограничен. Добавена е поддръжка за бинокли и мерници, като увеличението е до x20. Системата осигурява плавно увеличение и намаляване, което я прави подходяща за UAV (Unmanned Aerial Vehicle) симулатори, където камерата е с намален ъгъл на видимост.

Прочетете още:  System76 Linux компютъра Thelio Major идва с 64 ядра

Излезе Unigine 2.10 до 10 пъти по-бърз. Налични са различни подобрения 2

При Unigine 2.10 нивото на детайлност на виртуалните текстури на терена не зависят от резолюцията на оригиналния източник на информация. То се определя от тексел размера на виртуалните текстури и може да бъде до 1мм на пиксел, което осигурява невиждана детайлност.

Излезе Unigine 2.10 до 10 пъти по-бърз. Налични са различни подобрения 3

Геометрията на терена е разделена на определен брой нива на детайлност, използвайки адаптивна хардуерна теселация, което ви дава възможност да имате теселация с високи детайли, която се генерира в реално време. Могат да се добавят дори и още детайли чрез displacement mapping, което ще направи вашият пейзаж още по натурално изглеждащ.

Добавена е и геоморфна поддръжка, която позволява гладко преминаване между различните теселационни нива, което се изразява в липсата на изведнъж изскачащи или изчезващи хълмове и планини, какъвто ефект често може да се забележи при други игрови енджини.

Други новости са система за симулация на превозни средства (High-Level Car Physics System), подобрени облаци, които изглеждат по-добре и са добавени различни разновидности, IG актуализации, подобрени C++ и C# API, добавени са UnigineEditor разширения, добавен е Texture Profiler инструмент и още.

С всички новости и промени при Unigine 2.10 можете да се запознаете от официалния анонс.

5/5 (1 Review)