Wine е чудесен софтуер, посредством който могат да се играят Windows игри под Linux, а също така и да се използват различни приложения, които все още не са издадени за тази операционна система.
Тук ще ви запознаваме с новините около проекта Wine и новостите, които разработчиците постоянно предлагат на нашето внимание във версия 3.x.
Съдържание на статията
Излезе Wine 3.0 RC1 по план. Продължава работата по Direct3D 11
Точно на време и както беше планирано, излезе Wine 3.0 RC1. Това е първата версия от серията 3.x и обозначава началото на влизането на изданието в замръзнал стадий до излизането на финалната версия 3.0, което означава, че ще се изчистват предимно бъгове и няма да се добавят нови функции.
В новата RC1 версия има множество промени, подобрения и поправки на бъгове. Поправени са общо 28 познати бъга спрямо миналата версия, както и за игрите Sims 4, Fallout 4, The Witcher 3, World of Tanks, Metal Slug 2 и др.
Разработчиците отбелязват и голямата промяна, че Direct3D 11. Вече е разрешен по подразбиране за видео картите на Intel и AMD.
Допълнително е добавена Progman DDE поддръжка, поддръжка за AES криптиране при macOS, task scheduler имплементация, подобрения при кеширането на данни при OLE, поддръжка за експорт на регистри посредством reg.exe, по-добра поддръжка на събитията при MSHTML и др.
В анонса се съобщава, че са добавени множество промени в последния момент, затова от екипа призовават за активно тестване на първото RC издание, за да може финалната версия 3.0 да бъде във възможно най-добър и завършен вид.
Новата версия можете да изтеглите от нас или от https://www.winehq.org/
Излезе второто RC издание на Wine към финалната версия 3.0
Излезе версия 3.0 RC2 на приложението за стартиране на Windows програми и игри под Linux и macOS Wine.
Както ви съобщихме при излизането на версия 3.0 RC1, изданието вече е в „замръзнал“ стадий и се поправят предимно бъгове.
При RC2 са отстранени общо 17 бъга при различни Windows приложения като uTorrent, Factorio, Fallout 4, Rocket League, Avatar, Far Cry 2/3, Faery: Legends of Avalon и др.
Поправен е проблем, при който при инсталирането на ActiveX инсталацията се опитва да инсталира грешна inf секция, поправени са недефинираните символи _DisableThreadLibraryCalls _RaiseException, добавена е Armel поддръжка, поправен е срив в ShellExecute при отваряне на explorer.exe, оправена е регресия при играта Spellforce 2 и още.
Това е последното RC издание на Wine от тази серия в разработка, а финалното издание 3.0 се очаква да излезе в началото на януари 2018-та година.
Повече подробности можете да научите от официалния анонс.
Излезе Wine 3.0 RC4
Излезе четвъртото RC издание на софтуера за стартирането на приложения за Windows под Linux и Mac OS – Wine.
Това е поредната версия в разработка по пътя към финалното издание 3.0, което се очаква в средата на януари 2018-а, ако всичко върви по план.
При новата RC4 версия са оправени общо 12 бъга:
Бавно отваряне на текстови файлове от Richedit, невъзможност за инсталиране на демото на Zoo Tycoon 2: Marine Mania, сриване на U-blox U-Center 8.11 при внасяне или изнасяне на конфигурационен файл, сриване на steamwebhelper.exe при wine-stagining 2.21 заради грешка при NtQueryInformationFile, бъг със стартирането на Call of Duty 4 и др.
Повече детайли можете да разгледате в анонса.
Излезе Wine 3.0 RC5
Поредното RC издание по пътя към финалната 3.0 версия на софтуера вече е факт
Както вече знаете, в 3.x RC версиите не се добавят нови функции, а се поправят само бъгове, поради факта, че разработката е в замръзнал стадий.
Във версия RC5 са поправени общо 9 познати бъга, някои от които са:
Забиване при Slingplayer 2.0 Setup Assistant, неизвестяване на потребителя от страна на regedit при импортиране на ключове, поправено е драстично влошаване в бързодействието при играта Armed and Dangerous, има поправки при инсталаторите на MS Office 2010/2013, Notation Composer 3 и др.
Очаква се това да е последното RC издание, а финалната версия, ако върви всичко по план, можем да очакваме в средата на този месец. Повече подробности можете да получите от официалния анонс.
Излезе Wine 3.0 RC6
Излезе и шестото RC издание на Wine – софтуера, който позволява стартирането на приложения за Windows под Linux и Mac OS X.
При новата версия в разработка няма добавени нови функции, защото кодът е в „замръзнал“ стадий и се поправят само бъгове, като в Wine 3.0 RC6 са поправени общо 14 бъга, някои от които:
поправка на бъга, при който RaidCall се срива при опит за присъединяване към група или тестване на звука, стартиране с черен екран и сриване при Castle of Illusion, поправяне на проблеми графиката на Vietcong, изтичания на светлини през стените при Arx Fatalis и др.
Последното финално издание 3.0 е все по-близо и ако всичко върви по план с поправката на бъговете, се очаква да е тук до една-две седмици.
Повече информация за за версия 3.0 RC6 можете да получите от официалния анонс.
Излезе финалната версия на Wine 3.0
Разработчиците на Wine, софтуерът който позволява стартирането на приложения за Windows под Linux и Mac OS X, с гордост съобщават, че финалната версия 3.0 вече е факт. Тя е резултат от едногодишни усилия на разработки, множество подобрения и над 6000 промени.
Като най-важни постижения от екипа отбелязват поддръжката за DirectX 10 и 11, графичният драйвър за Android, Direct3D command stream и подобрената DirectWrite и Direct2D поддръжка.
Поради новия начин на издаване на новите версии, който е с цикъл от една година, някои нови функции не са успели да влязат във финалното 3.0 издание на Wine и ще влязат в цикъла на разработка на следващата версия. Една от тези функции е вълнуващата поддръжка за Direct3D 12 и Vulkan, както и OpenGL ES поддръжката при Android.
От страна на Direct3D 10 и 11, са имплементирани множество функции като Stream output, Cube-map arrays, Compute шейдъри, Hull и domain (теселациионни) шейдъри, Depth bias, генериране на Mip-map, огромен брой shader model 4 и 5 шейдър инструкции, Direct3D базата данни вече разпознава още повече видео карти др.
При Android като интересна новина се отбелязва, че Wine 3.0 вече се държи като истинско Android приложение и позволява да бъде компилиран като APK пакет. Графичният драйвър за Android вече е напълно имплементиран като същото се отнася и за звуковият драйвър.
OpenGL вече се поддържа, но е ограничен до OpenGL ES API, който се предлага в Android. Засега Direct3D не се поддържа, защото към настоящия момент не може да бъде използван върху OpenGL ES, като върху тази функция ще се работи в процеса на разработка на следващото издание.
Допълнително има още много промени като по-добра поддръжка за курсорите на мишката и диалозите при HiDPI дисплеи, DPI стойността на дисплея може да бъде променяна от ред в регистрите, версията по подразбиране вече е настроена на Windows 7.
Устройствата на серийни и паралелни портове вече се създават автоматично, със софтуерни връзки към ДОС устройствата, асинхронното I/O представяне е подобрено, като са намалени извикванията към сървъра, имплементиран е Task Dialog и още много.
Пълна информация относно новата финална версия на версия 3.0, можете да получите от официалния анонс.
Излезе Wine 3.1
Излезе поредната версия 3.1 на Wine – софтуерът, който позволява стартирането на приложения за Windows под Linux и Mac OS X. Тази версия се явява първата стъпка към следващото голямо издание 4.0, което се очаква в началото на 2019-а година.
При версия 3.1 е добавена поддръжка за Kerberos удостоверяване, изискване да се използва DOSBox за DOS изпълнимите файлове, поддръжка за X11 ARGB, пренасочване на прозоречните класове при Common Controls 6, както присъстват и поправки на различни бъгове, общо 29 при това издание.
Сред тези 29 бъга виждаме:
поправка за черен екран, при който има само звук при играта GTA V, поправяне на проблеми при стартирането на x64 приложения, поправен е проблем при играта DOOM 2016 (Steam и демо версиите), при която тя се срива заради Denuvo защитата.
Поправени са msvcp110.dll.??0_Concurrent_queue_base_v4@detai проблеми при игрите Solus Project, Dying Light, поправен е проблем при инсталатора на .NET Framework 4.6.2, където се е изисквал wevtapi.EvtNext, отстранен е проблем при IrfanView с хоризонтално обръщане на изображението при копиране и др.
След излизането на финалната версия 3.0 разработчиците се завръщат към своето обичайно разписание на двуседмични издания, така че следващата версия може да се очаква след 14 дни.
Повече детайли относно новата версия 3.1 можете да намерите в официалния анонс.
Излезе Wine 3.3 с Vulkan поддръжка и разрешен CSMT по подразбиране
В новата версия на Wine 3.3 за пръв път се появява поддръжка за Vulkan и по всичко личи, че разработчиците са успели да слеят кода на Roderick Colenbrander и неговия проект winevulkan на време с основния код.
Също така вече Direct3D command-stream multi-threading (D3D CSMT) е пуснат по подразбиране, която опция доскоро я имаше само в Wine-Staging изданията и повишава представянето в игрите
В изданието 3.3 виждаме още поддръжка за CIL .NET бинарни файлове, multi-sample текстурите вече са разрешени по подразбиране, добавена е поддръжка за гейм контролери през SDL.
Общият брой поправени бъгове е 35, като сред тях са:
Подобряване на представянето при играта Witcher 3, подобряване на отраженията при играта Max Payne 2, поправяне на срив при Action Replay Code Manager.
Поправки с проблеми при стартиране при игрите Cosmology of Kyoto, Secret of the Luxor, Pingu, Pettson, поправки за игрите The Witness, Just Cause 2, които изискват D3D11 multisample тесктури и още.
Пълния списък с поправените бъгове можете да намерите на официалната страница на проекта Wine.
Излезе Wine-Staging 3.3
След като двамата разработчици Michael и Sebastian, които до момента разработваха Wine-Staging се отказаха, за известен период от време нямаше никакви новини или нови издания около проекта и никой не знаеше какво се случва.
Оказа се, че разработчиците вече не са студенти и нямат нужното свободно време, за да се занимават повече с проекта, който изисква големи усилия, много работа и много време.
За щастие на всички потребители, които използват Wine-Staging, други трима разработчици Alistair Leslie-Hughes, Thomas Crider и Zebediah Figura решиха да продължат работа по него и съобщиха преди десетина дни, че започват работа по нова версия.
Потребителите обаче бяха предупредени, че трябва да са търпеливи, защото след като два месеца и половина нищо не е правено, се е натрупало огромно количество работа, регресии, проблеми при комплиране на различните кръпки и пр.
И ето, че поредната версия на Wine-Staging 3.3 най-сетне е тук, вдъхвайки надежда на хилядите потребители, които нямат друг избор освен да използват този клон на Wine, защото с нормалните издания техните приложения или игри не работят.
Засега все още няма официален анонс, но винаги можете да разгледате новото хранилище на Wine-Staging в GitHub, да свалите от там новата версия, да предложите кръпка или да съобщите за проблем.
Новата версия вече се появи в хранилищата на Arch Linux и потребителите на тази дистрибуция, както и базираните на нея, няма нужда сами да компилират, а могат просто да я инсталират с една команда или няколко клика на мишката в софтуерния мениджър, който използват.
Излезе Wine 3.5 с 58 поправки и Vulkan Loader
Поредното издание от клона в разработка на Wine – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS е вече тук.
Wine 3.5 се оказва много вълнуващо издание поради факта, че вече идва с вграден Vulkan Loader. Към момента потребителите трябваше ръчно да инсталират LunarG Vulkan SDK за Windows, за да подкарват приложения и игри, които използват Windows версията на Vulkan.
Това вече не е необходимо, след като Roderick Colenbrander написа малък код, който позволява Vulkan Loader да бъде разпространяван към основния код на Wine, без да изисква допълнителна намеса от страна на потребителя.
С тези промени потребителите вече ще могат да играят заглавия като Wolfenstein 2 и Doom 2016 без да е необходимо както досега да използват модифицирани версии на Wine с различни кръпки и инсталиране на Windows варианта на LunarG Vulkan SDK, което е страхотна новина.
Отделно Wine 3.5 идва с поправени 58 бъга, с поддръжка за RSA и ECDSA крипто-ключове и поддръжка за Places лентата с инструментите в диалозите.
Поправени са множество и най-различни проблеми при всякакви игри и приложения като Empire Earth 1 и 2, Will Rock, Sylenth1, Explorer++, Age of Mythology, Mega Man Unlimited, Need for Speed: Shift, Rush for Berlin Gold, Starcraft 2 и още много.
Пълния списък с промените можете да видите в официалния анонс.
Излезе Wine 3.6 с подобрена поддръжка за HiDPI
В Wine 3.6 са поправени общо 53 бъга при различни приложения и игри като Diablo II, Panzer General II, Unreal, Bloodrayne 2, Sonos Desktop Controller, Batman: Arkham Asylum, инсталатора на Rogue-Killer, Cuphead, Outlook 2007, Visio 2003, iCopy 1.6.x, Rise of the Tomb Raider и много други.
Работата по HiDPI също продължава и екипът от разработчици съобщава за допълнителни подобрения и инфраструктура в тази сфера. Работи се и по нов GLSL-based blitter. С голямо закъснение, но най-сетне е тук поддръжката за PNG икони. Добавена е поддръжка и за 1D текстури.
Повече информация можете да получите от официалния анонс.
Излезе Wine 3.7
В Wine 3.7 са поправени общо 26 проблема при различни приложения и игри. Това са проблеми като сриване при Age of Empires II HD при рестартиране на ниво, проблем с текстурите при Fallout 4, сриване на BlueStacks 2 при инсталиране на Mono, проблем с грешна клавиатурна подредба при Tomb Raider Anniversary и Legend.
Поправен е проблемът при инсталатора на Maya 2018 LT, който изискваше неимплементираната функция api-ms-win-crt-time-l1-1-0.dll._timespec64_get, поправена е грешката грешка ‘action L“SxsInstallCA“ returned 1603’ при инсталаторите на Microsoft Visual C++ 2005 и 2008 Redistributable, проблем с инсталирането на Magic The Gathering Arena, добавена е поддръжка за работни файлове при Task Scheduler, и още.
Допълнително е подобрена viewport поддръжката при Direct 3D, поправено е сриване на Cisco Jabber 11.x при неимплементираната функция IPHLPAPI.DLL.GetIpForwardTable2, резолюцията на иконите по подразбиране е увеличена, добавена е поддръжка за възможността MSI custom actions да могат да бъдат стартирани в отделни процеси, което се изискваше от редица приложения.
Пълния списък с промените можете да видите тук.
Излезе Wine 3.8
В Wine 3.8 са поправени общо 32 проблема при различни приложения и игри. Това са сривове при Acrobat Reader X, XI и Photoshop CS, проблеми с инсталацията на Microsoft Visual C++ 64-bit при SysWOW64, поправени са проблемите при играта Akiba’s Trip Undead & Undressed, която има нужда от MFStartup, за да съобщи Ok статус.
Поправен е проблем при Steam, който изисква d3d11 Multiple scissor rects и d3d11 Multiple Viewports, поправен е проблемът с логването при League Of Legends, когато се използва OpenWRT-базиран рутер, поправени са сривове и проблеми с инсталацията при Adobe Premiere Elements 14, поправени са проблеми при играта UFOHD2, при Microsoft Windows PowerShell 6.x и още.
Допълнително е добавен MP3 декодер като DirectX Media Object, добавена е поддръжка за COM aggregation в UrlMon, създадена е инфраструктура, която позволява писането на драйвърни тестове в ядрото, добавена е възможност за показване на свойствата на файловете в Shell браузъра, добавена е допълнителна поддръжка за Task Scheduler и пр.
Пълния списък с промените можете да видите в официалния анонс.
Wine 3.10 закъсня, но най-сетне е тук и носи вълнуващи промени
С малко закъснение от няколко дни излезе поредната версия от клона в разработка на Wine 3.10 – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS.
При Wine 3.10 са поправени общо 17 проблема и добавя дебъгър поддръжка за Wow64 процеси, подобрена поддръжка за Task Scheduler, Swapchain поддръжка за Direct3D 12 приложенията, при която се използва преминаване към Vulkan (VKD3D), Vulkan поддръжката е обновена до последните и най-нови спецификации.
Сред поправените проблеми при приложения и игри виждаме:
поправка при инсталиране на Internet Explorer 11, играта World of Tanks отново може да бъде стартирана под Linux, поправени са проблеми с шейдърите при Tomb Raider 2013.
Поправен е проблем със сриване на Steam версията на Max Payne 3 при използване на Directx 9, поправено е копирането от Onenote 2010 към Linux, AMD HD 6650M вече се инициализира правилно, а не като HD 2900XT, демо версията на Tumblebugs 2 вече се изобразява коректно и още.
Пълния списък с промените и поправките при Wine 3.10 можете да намерите тук.
Wine 3.11 е тук и носи със себе си 12 поправени проблема
За разлика от миналото издание, което леко закъсня, поредната версия от клона в разработка на Wine 3.11 – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS, е тук.
Wine 3.11 идва с поправени общо 12 проблема, някои от които:
Липсващи сенки при играта Mafia II, проблеми с GetThreadSelectorEntry, срив на DDS Converter (DX11) с грешка „Failed init D3D device“, поправена е регресия при играта Chuckie Egg: The Next Batch v1.2, сривове на инсталаторите на Microsoft Office при използване на настройка Windows 8 или по-нова, отстранен е проблемът при autohotkey с невъзможност за натискане на бутони и още.
Допълнително в Wine 3.11 са добавени подобрения при стандартния Task Dialog, добавена е още подобрена поддръжка при Wow64 дебъгинга, подобрени сведения за hyper-threaded процесорите, добавена е поддръжка за sha256/sha384 хешове при ECDSA сигнатурите, различни поправки на проблеми.
Повече информация можете да получите от официалния анонс.
Излезе Wine-Staging 3.11
След като разработчиците Michael и Sebastian изоставиха проекта Wine-Staging поради липса на време и по този начин внесоха голяма доза неяснота за бъдещето на този така полезен софтуер, други трима разработчици (Alistair Leslie-Hughes, Thomas Crider и Zebediah Figura) се заеха с нелеката задача да го поддържат и резултатите са налице вече цели четири месеца.
Първата версия, която издадоха тримата беше Wine-Staging 3.3 и досега стриктно следват изданията на Wine, за да могат да бъдат синхронизирани след изоставането, което се беше получило.
Имайки предвид, че Wine-Staging е тестовата площадка на Wine – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS, то тази разновидност съдържа над 900 пача, поправки и нови функции, които не са включени в официалното издание, което е свързано с наистина голям обем от работа.
Ето, че сега, само два дни след излизането на Wine 3.11, тук вече е и неговата Staging версия. За съжаление този път няма значителни промени като главно е свършена работата по съвместимостта с Wine 3.11. Като по-значителна промяна може да се отбележи поправката при някои действия на MSI инсталаторите за Windows.
Благодарение на това е поправен много стар бъг отпреди пет години, при който инсталаторът на Caphyon забива след самото начало на инсталацията и не може да продължи. Тази поправка също така ще помогне при инсталаторите на Atlassian SourceTree, League of Legends и други.
Wine-Staging 3.11 е наличен за сваляне и компилиране от сайта на проекта в GitHub. Можете да го инсталирате по лесен начин и от хранилищата на вашата Linux дистрибуция.
Излезе стабилната версия на Wine 3.0.2, която идва с множество поправени бъгове
Новата версия Wine 3.0.2 идва без нови функции и е фокусирана само върху поправянето на бъгове, като в това издание те са общо 53 на брой.
Сред поправките виждаме поправяне на проблема с неработеща мишка при играта Empire Earth v. 1.00, поправяне на грешната клавиатурна подредба при Tomb Raider Anniversary и Tomb Raider Legend, поправени се проблемите с текста в менютата при играта Bloodrayne 2
Отстранен е важен проблем при .NET Framework 4.x, при който с настроена версия Windows 7 се получават множество грешки „LocaleNameToLCID/LCIDToLocaleName unsupported flags 8000000″ (LOCALE_ALLOW_NEUTRAL_NAMES)“.
Поправка получава играта Age of Mythology, която имаше нужда от pidgen.dll.PIDGenSimpA, играта Need for Speed: Shift получава поправка на срив при избран режим purist, поправка при играта World of Warcraft, където вграденият браузър не работи поради нуждата от advapi32.BuildSecurityDescriptorW() implementation.
Поправено е сриването на играта Rush for Berlin Gold при стартиране, поправено е сриването на играта Indiana Jones and The Emperor’s Tomb, което се получаваше след сплаш скрийна и още много.
Пълният списък с промените при Wine 3.0.2 може да бъде разгледан тук.
Излезе Wine 3.12 с 40 поправени проблема
С леко закъснение от два дни днес вече е налична поредната версия от клона в разработка на Wine 3.12.
При Wine 3.12 са поправени общо 40 проблема в различни игри и приложения:
Поправени са проблеми като липсващ мерник при играта Starfleet Academy, различни проблеми при играта Unreal Tournament 3, различни проблеми с осветяването при Alien Shooter, проблем със сриване при започване на нов сценарий при Heroes of Might & Magic III HD Edition, примигване на екрана при Duke Nukem Forever, сриване на играта Diplomacy при стартиране.
Поправена е тежката регресия при производителността на играта League of Legends, поправени са проблемите със светлинните източници при House of Caravan при включени ARB сенки.
Грешката d3d_texture:wined3d_texture_apply_state_changes при Splinter Cell: Blacklist, dlls/iphlpapi/ifenum.c предупрежденията при NetBSD, поправена е бавната мишка при Stranded II, когато играчът влезе в инвентара, проблем със стартирането на ProPresenter 4.x (.NET 3.5 WPF app) и още.
Допълнително са добавени нови глифове при Wingdings шрифта, добавени са поправки при Cmd.exe командния интерпретатор, Unicode данните са актуализирани до Unicode версия 11.0.0, поправен е Internet контрол панела при настройване на прокси и различни други поправки.
Пълния списък с промените можете да разгледате в официалния анонс.
Излезе Wine-Staging 3.12
Както можеше да се очаква, след излизането на Wine 3.12, малко след това вече е налична и Wine-Staging 3.12 версията.
Имайки предвид, че Wine-Staging е тестовата площадка на Wine, то тази разновидност съдържа между 900 и 1000 пача, поправки и нови функции, които не са включени в официалното издание, което предполага наистина голям обем от работа от страна на разработчиците, които го поддържат.
Wine-Staging 3.12 идва с някои актуализирани пакети, добавена е XAudio2 поддръжка за WMA Windows Media Audio формата, което се постига с конвертирането на WMA посредством FFmpeg 4.x, поправен е проблемът със сриването на демото на Sting, което се явява регресия.
Много от експерименталните пачове могат да бъдат добавени в основния код на Wine, стига те да бъдат одобрени и достатъчно тествани. Други може никога да не бъдат добавени поради различни причини като това, че са остарели, че не са нужни, че може да поправят един проблем, но да предизвикват други и пр.
Именно поради тази причина съществува и Wine-Staging, която версия често пъти е решението на множество прболеми, когато чистата версия на Wine не работи.
Можете да изтеглите Wine-Staging 3.12 от GitHub, но тогава ще трябва да компилирате пакета сами, а специално Wine се компилира доста трудно. Най-добрият вариант е да изчакате малко, за да се появи в хранилищата на вашата дистрибуция, откъдето можете да го инсталирате по възможно най-лесния начин.
Излезе Wine 3.14 с множество поправки
С голямо закъснение от около месец поради отпускарския сезон, вече е налична поредната версия от клона в разработка на Wine 3.14.
Новата версия идва с поддръжка за декомпресиране на DXTn текстури, добавяне на още повече подобрения при стандартиня Task Dialog, добавени са няколко нови икони при Shell32, добавена е поддръжка за японска клавиатурна подредба при DirectInput, добавена е поддръжка за отлагане при MSI инсталационни действия, както са поправени и различни проблеми.
Броят на поправените проблеми при Wine 3.14 е точно 36.
Това са поправки при различни приложения и игри като например поправка при играта Chaos League, където е решен проблемът с черния екран, проблемът с въвеждащото видео при играта Civilization V, където до момента се показваше бял екран също е решен, поправени са проблеми с графиката при играта Guild Wars, поправено е бавното зареждане на редактора на карти при играта Heroes of Might and Magic V.
Поправен е срив при инсталатора на Adobe CS4, поправени са сривове при Battle.net: SystemSurvey.exe и Battle.net helper.exe, видео клиповете при играта Zwei: The Arges Adventure вече се изобразяват коректно и не са размазани, поправен е проблемът с инсталирането на .NET Framework 4.x в 64-bit WINEPREFIX, поправен е проблем с липсваща библиотека при играта Total War: Arena и още.
Повече подробности можете да научите от официалния анонс.
Излезе Wine-Staging 3.14
След излизането на Wine 3.14, както винаги малко след това се появи и Wine-Staging 3.14.
Имайки предвид, че Wine-Staging е тестовата площадка на Wine – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS, то тази разновидност съдържа почти 900 пача в повече от оригиналната версия, които са под формата на поправки и нови функции, нефигуриращи в официалното издание и гарантират съвместимост с много повече игри и приложения.
В новата версия има множество поправки, някои от които са подобрена поддръжка за играта League of Legends, поправяне на сриване при клиента Battle.Net, повишено е бързодействието при играта Titan Fall 2, поправени са проблеми със звука при играта Star Craft 2 и още много.
Wine-Staging 3.14 можете да изтеглите и компилирате сами от страницата на проекта в GitHub, но Wine и особено Staging версията са известни с трудностите при компилиране, затова е препоръчително да изтеглите новата версия от хранилищата на вашата Linux дистрибуция. Друг вариант е да инсталирате PlayOnLinux и да я вземете от там.
Излезе Wine 3.15 с 44 поправки на различни проблеми
Този път съвсем на време при нас дойде поредната версия от клона в разработка на Wine 3.15.
Версия 3.15 идва с поддръжка за DPI скалиране при Android, поддръжка на HID устройства при Raw Input, добавени са синтактични поправки при command line интерпретатора, в Shell32 са добавени още повече икони, WinHTTP е конвертиран така, че да използва Windows Sockets, поправки на други по-дребни бъгове.
Що се отнася до игрите и приложенията, Wine 3.15 идва с 44 поправки в това отношение. Поправен е проблем с неработещ psexec поради нужда от mpr.WNetAddConnection2W имплементация, поправено е сриването при демото на играта SuperPower 2.
Поправено е замръзване при приложението Total Commander, поправени са проблеми със сенките при играта Bionic Commando, поправени са различни проблеми с Windows версията на браузъра Mozilla Firefox.
Поправено е сриването при демото на играта Drakensang: The Dark Eye поради нужда от d3dx9_36.dll.D3DXCreateTeapot имплементация, поправен е проблемът при множество игри, които се сриват поради неимплементираната до момента функция „api-ms-win-core-timezone-l1-1-0.dll.GetDynamicTimeZoneInformationEffectiveYears“, поправени са проблеми при играта Phase Shift.
Поправени са различни графични проблеми при играта World of Warcraft, поправен е проблемът със стартирането на играта League of Legends 8.12 и по-нови версии и още.
Пълния списък с промените при Wine 3.15 можете да разгледате в официалната страница на проекта.
Излезе Wine-Staging 3.15
След излизането на Wine 3.15, само няколко дни след това се появи и Wine-Staging 3.15.
Wine-Staging е тестовата площадка на Wine. Тази разновидност съдържа почти 900 пача в повече от оригиналната версия, които са под формата на поправки и нови функции, нефигуриращи в официалното издание и гарантират съвместимост с много повече игри и приложения.
При Wine 3.15 виждаме, че се съдържа нова Winex11 поправка, която подобрява поддръжката при мишката за игрите, които използват Unity3D енджина, актуализирани са някои дефиниции за файловете, поправени са зависимости при d3dx9_36, различни поправки за gdi32.
Налични са кръпки, които се отнасят до MFPLAT (Microsoft’s Media Foundation Platform). Тези кръпки добавят повечето от функционалностите, които се изискват от MFPLAT, добавена е поддръжка за CreateFX FXEcho в кода на XAudio2, налични са множество ntdll поправки и още.
Wine-Staging 3.15 можете да изтеглите и компилирате сами от страницата на проекта в GitHub, но Wine и особено Staging версията са известни с трудностите при компилиране, затова е препоръчително да изтеглите новата версия от хранилищата на вашата Linux дистрибуция.
Излезе Wine 3.0.3 с поправени 52 проблема
Поредната версия от стабилния клон на Wine 3.0.3 – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS вече е тук.
Wine 3.0.3 идва с поправени множество проблеми при различни игри и приложения, общо 53 на брой.
Има поправки при 64-битовата версия на Microsoft Visual C++, поправени са сривове при Driller, поправена е грешката при стартиране devenum CreateInstance() doesn’t support IID_IUnknown при ProPresenter 4.x, поправено е сриване на Steam версията на играта Max Payne 3 в DX 9 режим.
Налични са още поправки при Windows PowerShell, замръзване на инсталатора на iTunes 12 в последната фаза, сриване в библиотеката winmm.dll при пробната версия на Adobe Premiere Elements 14, поправена е регресия при Hearthstone-Deck-Tracker, който спря да работи от Wine 2.21, поправена е невъзможността за инсталиране на 1C:Enterprise 8, сриване при Neoncron 2 Launcher и още.
Пълния списък с поправките при Wine 3.0.3 можете да видите тук.
Излезе Wine 3.16 с 43 поправки за различни игри и приложения
Точно на време и съвсем малко след излизането на стабилната 3.0.3, тук е новата версия 3.16 от клона в разработка на Wine – софтуера, който позволява стартирането на Windows игри и приложения под Linux и macOS.
Най-голямата новост при Wine 3.16 е добавянето на поддръжка за OPC Services, файловата контейнерна технология на Майкрософт (Open Packaging Conventions (OPC), използвана от Office Open XML (OOXML) и XML Paper Specification (XPS).
Добавена е по-добра поддръжка за CSS свойствата в MSHTML, Namespace поправки за XML Writer, както и е добавена поддръжка за рендиране на бутони посредством ImageList.
В Wine 3.16 има поправени 43 проблема при различни приложения, някои от които липсата на показвани опции от инсталатора на Windows Live Essentials 2011, поправки при Media Player Classic Home Cinema, отстранен е проблемът с липсата на икони при WinSCP, поправено е видео възпроизвеждането при играта Call of Duty 2.
Поправено е сриването при музикалния плейър foobar2000 v1.3.10 при натискане на клавишната комбинация alt-F, поправено е сриване на Android емулатора Bluestacks при ITextService::TxGetVScroll(), поправен е проблем при играта Just Dance 2017 за неимплементирана функция mfplat.dll.MFCreateSample, различни проблеми при Ragnarok Online, Far manager, Wechat, Free Manga Downloader, Resident Evil 7 и още.
Пълния списък с промените при Wine 3.16 можете да прегледате в официалния анонс.
Wine 3.17 е тук. Вижте какво ново
Точно по разписание от WineHQ публикуваха поредната версия 3.17 от клона в разработка на Wine.
В Wine 3.17 е добавена Shell Autocomplete поддръжка, добавени са подобрения при Pager common control, подобрява се още повече имплементацията на OPC Services, налични са най-различни поправки на бъгове.
Поправените бъгове при Wine 3.17 са общо 36 и се отнасят за различни приложения и игри. Поправен е проблемът, при който MS Office 2007 невярно съобщава, че липсва инсталиран msxml5, поправен е проблем с пътищата при инсталатора на Adobe FrameMaker 8, отстранен е проблемът със замръзването на играта Buccaneer при опит за смяна на резоилюцията.
Поправено е зависването още на началния екран на зареждане при играта World War One Gold, поправено е изключително дългото зареждане при играта Ski Challenge 2010, отстранено е сриването при демо версията на играта Drakan: Order of the Flame преди влизане в основното меню, Photoshop Elements 15 вече не наводнява изхода с грешката fixme:file:MoveFileWithProgressW MOVEFILE_WRITE_THROUGH unimplemented.
При играта Divinity: Original Sin 2 е поправено стартирането, за което трябваше да се прилагат различни трикове, за да тръгне, премахнат е проблемът, която се появи при скорошните версии, при който при настроен виртуален десктоп той няма име, а трябва да носи името на приложението или играта, които са стартирани в него.
Поправени са проблеми при Orbit Profiler, Paint.net (4.1.*), Windower 5 beta, Microsoft Office 2010, Assassin’s Creed Chronicles: China и още.
Пълния списък с промените можете да видите в официалния анонс.
Излезе Wine 3.18 с 46 поправки
Точно на време при нас е следващото издание 3.18 от клона в разработка на Wine.
В Wine 3.18 виждаме добавено субпикселно шрифтово рендиране с FreeType >= 2.8.1, Array marshalling поправки при DCOM, подобрено DPI скалиране при Wine конзолата и различни поправки.
Общият брой на поправките при Wine 3.18 за различни игри и приложения е 46. Това са попрравки при Internet Explorer 6, поправки при инсталаторите на бизнес версиите на Microsoft Office 365/OneDrive в Win8+ режим, поправена е невъзможността за инсталиране на Spreaker Studio 1.4.2, поправки на сривания при играта Age of empire 3.
Поправена е грешката msi_view_get_row Error fetching data for 1 при играта Guitar Hero World Tour, липсващите спрайтове при играта Life On Mars вече са налични, задоволена е нуждата от ntdll.RtlSetUnhandledExceptionFilter на играта League of Legends 8.12+, поправено е сриване при приложението Baidu Wifi Hotspot, поправено е сриване при демо версията на играта Fifa 19, различни поправки за Steam и още.
Пълния списък с промените можете да намерите в официалния анонс.
Излезе Wine-Staging 3.18 с нови пачове
След излизането на Wine 3.18, само няколко дни след това се появи и Wine-Staging 3.18. Wine-Staging е тестовата площадка на Wine. Тази разновидност съдържа почти 900 пача в повече от оригиналната версия, които са под формата на поправки и нови функции, нефигуриращи в официалното издание и гарантират съвместимост с много повече игри и приложения.
Wine-Staging 3.18 получава добавки за WineD3D, включително и възможността Direct3D 10 да работи със старите версии на затворения драйвър на Nvidia. Налична е поправка, която отново позволява вписванията в Steam, използвайки тази разновидност на Wine. Налични са още user32 функции като GetPointerType, cascade windows и др.
В Wine-Staging 3.18 няма добавяне на поддръжка за Vulkan разширението VK_EXT_transform_feedback, което позволява използването на Stream Output, вече имплементирано в DXVK 0.90. Засега потребителите все още трябва да разчитат на кръпка за тази цел или да дръпнат последната версия на Wine esync от Lutris. Очаква се поддръжката за Stream Output да бъде налична в Wine след две седмици във версия 3.19.
Wine 3.19 е тук. Вижте какво ново
Следвайки двуседмичния цикъл на издаване, при нас е следващото издание 3.19 от клона в разработка на Wine.
В Wine 3.19 са добавени WaitOnAddress synchronization primitives, подобрено е възстановяването при нарушени RPC връзки, добавена е поддръжка за file I/O completion режими, подобрена е поддръжката за 32-битовите .NET бинарни файлове при x64 системите, поправени са някои бъгове.
Броят на поправените проблеми при различните игри и приложения е 31 и включват:
сривове при демо версията на играта Battlefield 2, сривания при демо инсталатора на играта The Guild 2, проблем със стартиране на Terraria Server 1.2.0.x, сриване при Advanced SystemCare 6.4, добавена е поддръжка за kernel32.SetFileCompletionNotificationModes, която се изисква от различни приложения като steamwebhelper.exe на Steam, Blizzard Battle.net десктоп приложението, Chromium v44+.
Поправено е сриване на вградената в Wine версия на wordpad.exe при версия на Wine 1.6.2, добавено е D2D устройство, което се изисква от някои приложения като Temple+, DJKaty.com, поправено е сриване при десктоп клиента на FACEIT.
Отстранено е сриване при 32-битовата версия на играта Black Desert Online 1.0.4.x, замръзване при оглеждане с мишката при играта Assassin’s Creed, поправени са артефактите в бенчмарка на играта S.T.A.L.K.E.R. Call Of Prypyat в DX11 режим и още.
Пълния списък с промените можете да видите в официалния анонс.
Излезе Wine-Staging 3.19
Почти веднага след излизането на Wine 3.19, тук е и Wine-Staging 3.19. Wine-Staging е тестовата площадка на Wine .
Тази разновидност съдържа почти 900 пача в повече от оригиналната версия, които са под формата на поправки и нови функции, нефигуриращи в официалното издание и гарантират съвместимост с много повече игри и приложения.
Wine-Staging 3.19 идва с над 20 нови пача при ntdll/hnetcfg/kernel32, с по-добро управление на 32-bit .NET бинарните файлове, работа по I/O, по-добро управление на развалени RPC връзки и пр.
Включени са експериментални пачове за XInput за игрите, които използват Unity енджина, поправено е сриване при играта Final Fantasy XI, включен е HidD_FlushQueue, добавен е NormalizeString стринг за Unicode нормализиране, което ще помогне при някои приложения и игри и др.
Wine-Staging 3.19 е наличен в GitHub, но поради изключително трудното му компилиране потребителите е по-добре да го получат чрез PPA за Ubuntu/Mint и пр. и от AUR за Arch-базираните Linux дистрибуции, където всичко става автоматично и потребителят е улеснен максимално.
Излезе Wine 3.20 с 36 поправки на проблеми и нови функции
Точно на време и по разписание при нас е следващото издание 3.20 от клона в разработка на Wine.
Wine 3.20 идва с поддръжка за Unicode заявки при WinHTTP, Shell Autocomplete оптимизации, Async интерфейси и ACF файлове в IDL компилатора, поправки при RPC/COM marshalling, поддръжка за substorage MSI трансформации и поправки на различни проблеми.
При играта American Civil War е поправен проблема с липсата на нейтив directmusic, отстранена е грешката при инсталатора на Adobe Photoshop CC 2017, който се нуждаеше от FileAccessInformation info class.
Добавена е изискваната от някои игри поддръжка за szOID_NIST_sha* OIDs при crypt32 (The Crew (Uplay), Star Wars The Old Republic, PSNow v9.0.5), при игрите Memento Mori и Numen: Contest of Heroes е отстранен проблемът с неработещи бутони на мишката поради нуждата от нейтив dinput8.
Поправено е сриването при излизане на някои идващи с Windows 7 игри, поправено е рендирането на скрол баровете в менюто с опции при SimSig, отстранено е сриването при стартиране на играта EVE Online, ако се използват версии на Windows 7 и по-нови, отстранена е CRC грешката при свързване със сървъра при играта Elite Dangerous Horizons.
Поправено е сриване при Visio 2013 (unimplemented function msvcp100.dll.?_GetCombinableSize@details@Concurrency@@YAIXZ), поправено е сриването при множество Wargaming.net игри, ако се използва версия на Windows 7 и по-нови поради проблеми с XAudio 2.7 и още.
Сорс кода на Wine 3.20 можете да изтеглите от тук, но е препоръчително да изчакате да се появи официално за вашата дистрибуция.
Повече информация относно промените в новото издание можете да намерите в официалния анонс.
Излезе Wine 3.21 с някои важни поправки и подобрена джойстик поддръжка
Следвайки своя двуседмичен цикъл на издаване, тук по план е поредното издане на Wine.
Wine 3.21 предоставя поддръжка за memory font ресурси в DirectWrite, графична поддръжка за най-новите и актуални Android издания, пренаписан typelib marshaller, подобрена поддръжка за различни видове джойстици и са поправени различни проблеми.
Поправените проблеми са общо 62, някои от които:
Поправка за некоректното рендиране при играта Splinter Cell Double Agent, отстранена е грешката за неподдържане на DirectX 10 от видео картата при 3DMark Vantage, въпреки че картата го поддържа, поправено е сриване при играта NFS Porsche, поправени са замръзвания при игрите C&C Tiberian Sun and Red Alert 2, сриване при играта Guild Wars 2.
Поправен е проблем с некоректен графичен рендър при играта Need for Speed Underground 2, звукът при клипчетата в играта Alan Wake вече е наличен, отстранено е зависване след приключване на инсталацията при Microsoft .NET 2.0 (sp1) Framework (x64).
Отстранено е примигването на екрана при играта SWAT 3, премахнати са лошите текстури при играта World of Tanks, поправено е сриването при излизане от играта Oblivion и още много.
Пълния списък с промените при версия 3.21 можете да разгледате в официалния анонс.
Излезе Wine-Staging 3.21 с много новости
Новата версия 3.21 носи със себе си около 850 пача повече в сравнение с обикновената версия на Wine.
Броят на тези пачове вече е по-нисък в сравнение с минали издания, когато те бяха около 900, а това е защото голям брой пачове относно oleaut32 module, WineD3D, X Input и други, вече са имплементирани в основния код на чистата версия на Wine и така разликата намалява.
Новите кръпки в тази версия включват поправки за инсталатора на Solidworks 2016, решени са деветгодишни проблеми при някои стари програми като MSN Messenger Live 2009, както и задоволяването на различните им зависимости, които ги караха да се сриват, поправени са съобщения за грешки при Visual Studio 2010 Express, което е проблем с петгодишна давност и др.
Новата версия е налична в GitHub, но поради изключително трудното му компилиране потребителите е по-добре да го получат чрез PPA за Ubuntu/Mint и пр. и от AUR за Arch-базираните Linux дистрибуции, където всичко става автоматично и потребителят е улеснен максимално.
Излезе Wine 3.0.4 с поправени 47 проблема при различни приложения и игри
Поредната версия от стабилния клон 3.0.4 е вече тук. В новата версия са добавени множество икони в Shell32 като икони за 314k флопи, Zip, Jaz, My Network Places, My favorites и пр. и са поправени различни бъгове.
Спрямо миналото издание, което излезе преди повече от месец, в Wine 3.0.4 са отстранени 47 проблема при различни приложения и игри:
Отстранено сриване при стартиране на демо версията на играта Drakensang: The Dark Eye, добавена е gdiplus.GdipCreateAdjustableArrowCap имплементация за играта Chess Position Trainer 5, поправена е невъзможността за инсталиране на ODB++ Viewer поради неправилна работа с бат файлове.
Поправени са проблемите със свързването към сървъра на гейм клиента Uplay, поправени са размазаните клипчета при играта Zwei: The Arges Adventure, която също така вече правилно намира инсталираните Indeo 5 кодеци, от които има нужда, поправено е сриване при Android емулатора Bluestacks.
Играта Toontown Corporate Clash вече може да се стартира безпроблемно, поправена е грешка при инсталирането на Acronis Disk Director 12, при играта World of Warcraft са отстранени графичните проблеми при версия 8.0, поправено е сриване при Windows Media Player 9 поради липсата на pidgen.dll.PIDGenSimpW и още.
Пълния списък с промените можете да разгледате в официалния анонс.