FFmpeg идва с Vulkan поддръжка за увеличаване на бързодействието.
Все повече се засилва тенденцията за използването на кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления с отворен код Vulkan, който е наличен за Linux, Windows и Android и извън игритe, а също така и при Wine и DXVK, където той замества DirectX на Майкрософт.
Сега, като продължение на тази тенденция, разработчиците на FFmpeg все повече се приближават към добавянето на Vulkan поддръжка за своето следващо издание.
След като миналата година беше добавена AMD Advanced Media Framework (AMF) Vulkan поддръжка, чиято HEVC поддръжка при Linux зависи от Vulkan, сега още повече код за поддръжка на на този интерфейс бива добавена от разработчиците.
С новия код биват добавени нови опции за FFmpeg, с които той ще може да избира налично Vulkan устройство от системата, налична е и работа по управлението на DMA-BUF, който вече е в Git версията на FFmpeg.
Допълнителната работа добавя и нови филтри. Това са филтрите chromaber_vulkan, overlay_vulkan, avgblur_vulkan и scale_vulkan.
Встрани от Vulkan се работи и по други промени като поддръжка за TureHD в MP4, ZeroMQ поддръжка, AMD AF енкодиране при Linux, Intel QSV ускорено VP9/MJPEG декодиране, нови демуксери, AV1 енкодиране чрез Rav1e и още.
Първоначалната Vulkan поддръжка при FFmpeg ще види бял свят със следващото издание на FFmpeg, което може да бъде FFmpeg 4.3 или предвид множеството големи промени направо ще бъде издадена нова голяма версия FFmpeg 5.0.
Повече подробности можете да научите тук.