Разработчиците на игровия енджин Flax Engine добавиха и нейтив Linux поддръжка.
Добри новини за Linux геймърите! Разработччиците на малко известния игрови енджин добавиха и нейтив Linux поддръжка наравно с поддръжката за Windows (плюс UWP) и Xbox One. Поддръжката за Linux е третата добавена такава, като тепърва предстои да бъде добавена поддръжка за Nintendo Switch, Android, iOS и PlayStation 4.
По този начин полският Flax Engine се нарежда до другите игрови енджини, които предлагат Linux поддръжка като Unreal Engine 4, Unity3D, Game Play, Delta Engine, AnKi, Unigine, Ren’Py, Panda 3D и още много други.
Разработчикът Wojciech Figat с гордост обявява добавянето на Linux поддръжка при Flax Engine и съобщава, че новите билдове на енджина работят изключително добре на Ubuntu, а също така и при облачно-базираните решения.
В анонса се съобщава, че Flax Engine поддържа всички основни функции и при Linux, което включва поддръжка за кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления Vulkan, а също така и поддръжка за HiDPI монитори.
Figat обяснява, че сега разработчиците ще могат да подкрепят Linux гейминга като добавят и Linux поддръжка за игрите си, а също така и да използват специалните билд опции за стартиране на играта в облака за мултиплейър и стрийминг.
При Flax Engine се използва Clang 7 за компилиране на игровия сорс и всички други зависимости като freetype, Mono, PhysX и пр. За прозоречната система и инпута от клавиатурата и мишката се използва X11.