Разработчиците на Unigine представиха новата версия Unigine 2.10, която идва с подобрено бързодействие и различни графични подобрения.
Разработчиците на кросплатформения графичен енджин Unigine представиха новата версия 2.10. При Unigine 2.10 е значително повишено бързодействието и са направени различни графични подобрения.
След две години на разработка е представена нова система за терена, която е по-детайлна и по-бърза. Скоростта на рендирането на терена е повишено с от 2 до 10 пъти, което прави Unigine подходящ за използването при виртална реалност (VR).
В зависимост от настройките ObjectLandscapeTerrain е по-бърз с от 5 до 10 пъти в сравнение с ObjectTerrainGlobal при бавно движение на камерата и с от 2 до три пъти по-бърз при бързо движение на камерата.
Новата система за терена е базирана на Sparse Virtual Texture (MegaTexture) и е подобрена в много аспекти като умно кеширане, оптимизирано избиране и пр. Системата е създадена с идея за многонишковост и използва видео паметта по много по-ефикасен начин.
Тя е налична за използване както с OpenGL, така и с DirectX, което я прави налична за множество платформи като Linux, Windows и macOS. Въпреки че рендирането на терена може да бъде настроено и за по-маломощни компютри обаче, разработчиците съветват да имате видео карта с поне 4GB RAM.
Практическият лимит на терена е повишен до 10000×10000 km. Ако обаче не ви се налага да изразявате заоблените форми на Земята, той е реално неограничен. Добавена е поддръжка за бинокли и мерници, като увеличението е до x20. Системата осигурява плавно увеличение и намаляване, което я прави подходяща за UAV (Unmanned Aerial Vehicle) симулатори, където камерата е с намален ъгъл на видимост.
При Unigine 2.10 нивото на детайлност на виртуалните текстури на терена не зависят от резолюцията на оригиналния източник на информация. То се определя от тексел размера на виртуалните текстури и може да бъде до 1мм на пиксел, което осигурява невиждана детайлност.
Геометрията на терена е разделена на определен брой нива на детайлност, използвайки адаптивна хардуерна теселация, което ви дава възможност да имате теселация с високи детайли, която се генерира в реално време. Могат да се добавят дори и още детайли чрез displacement mapping, което ще направи вашият пейзаж още по натурално изглеждащ.
Добавена е и геоморфна поддръжка, която позволява гладко преминаване между различните теселационни нива, което се изразява в липсата на изведнъж изскачащи или изчезващи хълмове и планини, какъвто ефект често може да се забележи при други игрови енджини.
Други новости са система за симулация на превозни средства (High-Level Car Physics System), подобрени облаци, които изглеждат по-добре и са добавени различни разновидности, IG актуализации, подобрени C++ и C# API, добавени са UnigineEditor разширения, добавен е Texture Profiler инструмент и още.
С всички новости и промени при Unigine 2.10 можете да се запознаете от официалния анонс.