Работата по DirectX 12 в Wine приема форма

0
4338
Wine Linux игри

На WineConf 2017 през ноември Wine разработчиците анонсираха VKD3D. Това е библиотека, която ще помогне за имплементацията на DirectX 12 в Winе, което става възможно чрез транзитирането на DirectX 12 към Vulkan, откъдето идва и името на библиотеката.

D3D12 към Vulkan кодът и библиотеката са изцяло независими от Git хранилището на Wine, което ще помогне на странични разработчици, които искат да портват своите игри от DirectX 12 към Vulkan, да ги използват много по-лесно.

За разлика от VK9 (слой за съвместимост за използване на DirectX 9 към Vulkan) и DXVK (D3D11 Vulkan-базирана имплементация за Linux), новата библиотека VKD3D е официален проект на Wine, който се ръководи от CodeWeavers разработчика Józef Kucia.

Фактът, че с нелеката задача за използване на DirectX 12 върху Vulkan се заемат от CodeWeavers, дава надежди на потребителите, че сериозен прогрес може да се очаква още следващата година, като засега тези очаквания се оправдават и проектът има изненадващ напредък.

Поради своята модерна природа, кросплатформеният приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления Vulkan ще предостави много по-лесен начин за имплементация на DirectX 12 към Vulkan, отколкото имплементацията на DirectX 11 към OpenGL, която след дълги години на разработване все още не е в топ форма.

Прогресът на VKD3D библиотеката може да бъде наблюдаван в хранилището на WineHQ.

0/5 (0 Reviews)
Прочетете още:  Излезе GNOME 3.35.2 с интересни промени