Драйвърният пакет Mesa получи експериментална Panfrost GLES 3.0 поддръжка.
Компанията Collabora съобщи за наличността на нова експериментална Panfrost GLES 3.0 поддръжка при Linux драйвърния пакет с отворен код Mesa. В ранните дни на Panfrost драйвъра усилията на разработчиците са били фокусирани към OpenGL ES 2.0, но сега, с развиването на технологиите и графиката е необходима OpenGL ES 3.0 поддръжка, която вече е добавена в драйвъра.
Драйвърът Panfrost бива разработван на принципа на обратно инженерство на оригиналния драйвър на ARM и е проектиран да работи с чипове, използващи архитектурите Midgard (Mali-T6xx, Mali-T7xx, Mali-T8xx) и Bifrost (Mali G3x, G5x, G7x). За архитектурите Mali 400/450, които се използват в много стари чипове, отделно се разработва драйвърът Lima.
Сега ES 3.0 добавя множество нови функции в сравнение с ES 2.0, за да донесе по-бързо и много по-реалистично рендиране. Добавени са функции като primitive restart, 3D текстури, instanced рендиране, multiple render target, униформени буферни обекти и пр.
Функции като instanced rendering и primitive restart дават възможност на разработчиците да пишат по-бързи графични приложения и да рендират ефикасно по-сложни сцени, отколкото това е възможно при ES 2.0.
Функции като униформени буферни обекти и 3D текстури пък дават на разарботчиците по-натурална среда за писане на графични шейдъри и създаване на по-бързи и по-сложни приложения. От своя страна функцията multiple render target дава набор от модерни рендиращи техники като deferred shading например.
Panfrost ES 3.0 поддръжката е налична при upstream Mesa кода и работи с актуалното Linux ядро. Въпреки че кодът е все още експериментален, той може да бъде използван, ако Mesa драйвърният пакет бъде компилиран с променливата PAN_MESA_DEBUG=gles3
С добавянето на Panfrost ES 3.0 сега някои игри като SuperTuxKart вече използват своя предпочитан начин на рендиране като например instancing за particle системите и texturing операции за добавяне на сенки.
Повече за експерименталната Panfrost ES 3.0 поддръжка при Mesa можете да научите от официалния анонс.