При Mesa 20.1 е добавен нов слой, който дава възможност за избор на видео карта.
Linux графичният драйвърен пакет с отворен код Mesa получава нова вълнуваща функция. Разработчикът Dave Airlie добавя нов Vulkan слой при Mesa 20.1, който позволява избора на видео карта при системите с повече от един графичен процесор.
Новият Vulkan слой ще позволява да се зададе видео карта по подразбиране за устройство при X11 или Wayland сесия, както това се случва при OpenGL с DRI PRIME. Слоят първо проверява дали променливата MESA_VK_DEVICE_SELECT= е настроена към конкретно устройство, а след това проверява DRI_PRIME, като се опитва да настрои подходяща конфигурация.
Целта е при конфигурации с повече от една видео карта да се даде възможност за по-лесен избор на графичен процесор, който да се използва за специфични нужди. Това е възможно, защото Vulkan API позволява рендиране с повече от една видео карта, но към момента малко приложения и игри се възползват от тази функция, като например играта Total War: WarHammer 2, при която потребителите могат да избират графичен процесор от менюто.
Както вече споменахме новият Vulkan слой за избор на видео карта ще бъде наличен в Mesa 20.1, която версия навлиза в замръзнал стадий за нови функции през това тримесечие. Ако се нуждаете от новата функция, то ще трябва да компилирате с Meson и опцията vulkan-device-select-layer.
Повече подробности можете да видите тук.