В някои от тестовете се оказва, че новите процесори на AMD Ryzen не се представят много добре при най-масовата резолюция 1080. От компанията обещават, че ще напишат кръпки, за да подобрят драстично положението.
Окомплектован с видео карта от висок клас, AMD Ryzen се представя много добре при заглавия, които изискват много ядра. В най-използваната към момента FullHD резолюция 1920х1080 обаче има известни затруднения.
Това ще се промени, казва главният изпълнителен директор на AMD Lisa Su, в поредица от постове в reddit.
„Разбрахме, че хората искат повишена производителност при 1080 резолюция и вярваме, че представянето на Ryzen при тази резолюция ще става все по-добро с времето. В момента над 300 разработчици работят върху Zen, като някои от тях работят върху заглавията Ashes of Singularity и Total [War:] Warhammer и ги оптимизират“, казва Su.
В тестове направени от pcworld се вижда, че при игри като Ashes of the Singluarity Intel все още се представя по-добре. Истина е, че Zen е чисто нова архитектура, която се намира в окупиран от Intel пазар и все още трябва да намери своя път и оптимизация с времето. Въпросът тук обаче е дали софтуерните оптимизации могат да променят положението.
Според Robert Hallock, който е член на техническия екип по маркетинг в AMD, хората, които са извършвали тестовете, са използвали неоптимизирани приложения.
„Очевидно е, че имаме да свършим още доста работа с производителите на игри, особено при споменатите заглавия, и да вложим усилия във важни оптимизации, които да увеличат драстично представянето на въпросните приложения при новата архитектура. Това ще отнеме време, но ще бъде направено“, пише Hallock.
Той допълва още, че игрите ще получат кръпки, които ще увеличат производителността си при AMD Ryzen процесорите, като Bethesda, Sega и Oxide Games вече работят с AMD по различни оптимизации, които ще повишат гейминг представянето.
Според думите на Hallock въпросните разработчици вече са открили, че могат да се направят множество оптимизации, които да доведат то драстичен прираст.
От AMD също така възнамеряват да продължат работа с производителите на дънни платки, за да се подобряват BIOS-ите, както и с разработчиците, за да са сигурни, че тяхното представяне е в крак с това на конкуренцията.
Hallock обяснява, че ранните BIOS версии са били проблемни и спирането на някои функции също така е спирало и ядра на процесора. AMD Ryzen се възползва от изключването на паркирането на ядрата в Windows 10, а също така и от изключването на High Precision Event Timers в BIOS. Разбира се, трябва да се отчете и фактът, че в по-голямата си част игрите са оптимизирани за съперника на AMD в лицето на Intel.
„Това е само малка част от ранните проблеми, които могат да бъдат преодоляни с времето“, казва още Robert Hallock. И докато той признава, че контролерът на паметта при AMD Ryzen, трябва да претърпи подобрения, то той отрича от AMD да са виновни за лошото представяне при някои игри с по-ниски изисквания.
„Няма никаква архитектурна причина останалите игрови заглавия да се представят както трябва“, заключава Hallock.