DXVK въвежда конфигурационен файл за различните игрови заглавия

0
931
Излезе Vulkan 1.1.94 с две нови разширения

DXVK, проектът, който дава възможност за играене на DirectX 11 заглавия под Linux, посредством Wine и преминаване към Vulkan, вместо OpenGL, добавя нова полезна функция, която ще улесни значително живота на играчите. Някои игри искат специалното внимание на потребителите, защото са необходими допълнителни опции, които те трябва да въведат. Сега, с въвеждането на конфигурационния файл тази нужда ще отпадне.

Всички тези необходими опции ще се използват по подразбиране. Те ще бъдат вкарани в общ конфигурационен файл с име dxvk.conf, който ще бъде използван от DXVK, а от потребителите ще се изисква само да махат коментара (#) пред желаната опция, ако не искат да я използват.

Идеята е DXVK да търси dxvk.conf в директорията, където се намира изпълнимият файл на играта (.exe), а неговото местоположение може да бъде допълнително указано с DXVK_CONFIG_FILE=/home/xxx/dxvk.conf променливата, в случай, че има нужда той да се намира на друго място.

Например, ако играете играта World of Warcraft с DXVK, то е нужна променливата dxgi.fakeDx10Support, която сега ще бъде пусната по подразбиране. Ако не искате да я използвате обаче, просто ще трябва да махнете коментара в конфигурационния файл, за да спрете действието ѝ:

CODE: Избери всички

# Enabled by default for:
# - World of Warcraft

# dxgi.fakeDx10Support = False

Примерен конфигурационен файл е поместен в специалната тема в GitHub, където може да се види, че това са опции за добавяне на фалшива Stream Output поддръжка за игрите, които го изискват, защото той все още не е имплементиран във Vulkan, опции за промяна на PCI ID на видео картите, настройване на латенцията при кадрите, настройване на поведението при създаване на повърхности, исползване на асинхронен pipeline, подобрена поддръжка за Direct3D 10 COM интерфейса и още.

Прочетете още:  Diablo 1 + Hellfire Linux DXVK Wine

В резултат на нововъведението, разработчикът Philip Rebohle съобщи, че повечето DXVK променливи ще бъдат премахнати и оттук нататък ще се използва именно dxvk.conf, който ще предлага същите опции заедно с нови такива. Променливите, които няма да бъдат премахвани са DXVK_LOG_LEVEL и DXVK_HUD. Промяната вече е осъществена в master клона и се очаква да бъде налична в следващото издание – DXVK 0.65.

0/5 (0 Reviews)