Излезе DXVK 1.7 с две нови Vukan разширения и още различни поправки.
Разработчикът Филип Ребохле обяви поредното голямо издание на DXVK за преминаване от DirectX11 към Vulkan при Linux, което дава възможност за играене на DirectX9 и 11 игри с висока производителност.
DXVK 1.7 идва с две нови Vulkan разширения:
VK_EXT_custom_border_color
се използва за поддръжката на специфични цветове, което решава множество проблеми при различни Direct3D 9 игри, включително Crysis и Halo 2 Vista.VK_EXT_robustness2
разширението позволява out-of-bounds достъпът да бъде осъществен точно както това се случва и при D3D11.
За да можете да се възползвате от новите разширения трябва да използвате Wine 5.8 или по-нова версия. Версията на видео драйвъра за NVIDIA трябва да бъде 440.66.12 (Vulkan developer beta), а за AMD и Intel Mesa 20.2.
Що се отнася до подобренията и поправките, DXVK 1.7 идва с множество от тях като оптимизиране на целевите изчиствания и бариери, което може да доведе до леко повишаване на производителността при GPU-bound случаите при някои игри, намалено е използването на памет при D3D9 игрите, кото може да помогне за различни проблеми при някои игри, включително и Toxikk.
При драйвърите, кито не поддържат dedicated transfer queue (предимно RADV Vulkan драйвъра за AMD), изчислителната опашка сега ще бъде използвана за асинхронни качвания на ресурси при D3D11 игрите, имплементирани са някои DXGI 1.6 функции, които ще бъдат налични в бъдещи издания на World of Warcraft, поправено е компилирането при GCC 10.1, поправени са различни D3D9 проблеми.
Поправени са Z-fighting проблемите при играта Halo Custom Edition, когато се използва Open Sauce мод, при Freelancer са поправени проблеми с текстурите, преработена е dxgi.tearFree
опцията, при Grand Theft Auto IV са поправени проблеми с рендирането на HUD, при играта Fallout New Vegas са поправени артефактите с бели пиксели.
Официалния анонс на DXVK 1.7 можете да разгледате тук.