Излезе Vulkan 1.1.101 с две нови разширения. Едното помага на DXVK

0
917
Излезе Vulkan 1.1.105 с разширения за Stadia - игровата платформа на Google

Разработчиците от Khronos Group анонсираха поредното издание на кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления Vulkan 1.1.101. Новото издание идва с две нови разширения и поправки на различни проблеми.

Първото разширение VK_EXT_depth_clip_enable е разработено от NVIDIA, AMD, CodeWeavers и разработчика на DXVK Филип Ребохле. Това ново разширение позволява depth clipping операцията да бъде изрично контролирана вместо както беше досега с управление по подразбиране. Това е полезно при транслирането от Direct3D към Vulkan, който се използва от DXVK проекта за играене на DirectX 11 игри при Linux и където се приема, че depth clipping е винаги пуснат по подразбиране, въпреки че може да бъде изключван.

Второто разширение VK_NV_cooperative_matrix, както личи и по името, е разработено от NVIDIA и позволява кооперативни матрични типове в SPIR-V. Това е концепция за изчисляване на шейдърите, при която пространството за запазване на матриците е разпръснато из всички извиквания. С новата приставка тези разпръснати пространства вече си съкооперират и по този начин съставляват матрични умножения.

Повече за Vulkan 1.1.101 и проблемите, които са отстранени при него можете да научите тук.

0/5 (0 Reviews)
Прочетете още:  WireGuard беше имплементиран в Linux Kernel 5.6