Освен излизането на Vulkan 1.0.42 с множество нови функции и подобрения, Khronos Group анонсираха OpenXR, тяхната нова VR инициатива, която се очаква да доведе стандартизация в сегмента и по-малко фрагментация.
В анонса Khronos Group се споменава излизането на Vulkan 1.0.42, промените при който могат да се разгледат във Vulkan Registry, излизането на новата OpenXR инициатива, завършването на спецификацията WebGL 2.0, създаване на нова изследователска група за 3D портове и скорошното излизане на glTF 2.0.
Както вече споменахме, OpenXR е новата инициатива за виртуална реалност на Khronos и това ще е официалното име на стандарта, върху който ще работят от групата.
В OpenXR участват големи имена като Valve, Samsung, Google, Epic Games, Oculus, Unity и други.
За съжаление приложно-програмният интерфейс (API) за OpenXR не беше анонсиран днес, но разработчиците продължават работата си по него и можем да се надяваме, че ще излезе на бял свят в близките месеци.
Подобен стандарт за виртуална реалност ще донесе по-малка фрагментация и най-вероятно и по-добра Linux поддръжка, в комбинация с обявения само преди пет дни SteamVR от Valve.
Mozilla Firefox и Google Chrome вече анонсираха WebGL 2.0 по подразбиране в своите браузъри, а днес и от Khronos вече съобщават за завършената WebGL 2.0 спецификация, която вече ще бъде официално предлагана.
Интересна инициатива е и новата 3D изследователска група, които ще се грижат за 3D портируемостта на различните API и ефикасното рендиране за DX12, Vulkan и Metal (Apple) системите.
Това би трябвало да доведе до повече кросплатформени и Linux игрови заглавия, а евентуалният 3D приложно-програмнен интерфейс, който ще се грижи за подобрената портируемост, ще доведе до по-малко D3D12/Vulkan натоварване при директно сравнение.
От групата също така съобщават, че в скоро време ще пуснат и glTF 2.0, така че това е последния шанс за съобщаване на грешки, проблеми и мнения.