Nvidia, Valve и разработчиците на Vulkan от Khronos Group за пръв път се събраха за Vulkan Developers Day.
Ясно е, че Vulkan е бъдещето, поне за оупън-сорс графичните среди, а от Valve имат най-голям принос за това. От Khronos Group са тези, които отговарят и за OpenGL, но им отне адски много време, за да се задействат и продължат напред, а това забавяне доведе то ситуацията OpenGL да е винаги зад Direct X.
В Khronos Group е индустриален консорциум, в който участват различни компании като Google, Sony, Intel, AMD, Apple, Qualcomm, Valve, Pixar, Adobe, Amazon и дори Microsoft.
Сравняването между OpenGL и Vulkan е интересно, защото същите разработчици пишат и Vulkan и засега го правят много бързо.
Vulkan официално е новият стандарт при open-standard графиката и много хора очакват той просто да замести OpenGL. Засега Christoph Kubisch от Nvidia смята, че те ще се допълват. Това, което е в огромен плюс е, че Vulkan ще обедини компании, които досега са били съперници, като целта е да се създаде отворен стандарт, който да може да се използва от всички.
[url=http://blogs.nvidia.com/blog/2016/01/19 … opers-day/“ target=“_blank]Neil Trevet[/url], президент на Khronos Group пише, че огромно предимство на Vulkan над OpenGL е възможността за подаване на информация към графичния процесор през множество нишки от централния процесор.
Ясно е, че нещо голямо се готви за тази година, заедно с всички тези големи компании и огромната работа на Valve по въпроса.
Източник: Softpedia