Nvidia обяснява колко добра е новата технология Vulkan в блога си

0
84
Излезе Vulkan 1.1.94 с две нови разширения


От компанията обясняват преимуществата на Vulkan в своя блог.

Christoph Kubisch от Nvidia казва в блога им за Vulkan, че твърдо вярва, че OpenGL допълва Vulkan и че идвете технологии имат своите предимства.

Силата на Vulkan е в контрола и възможностите му при мултитаскинга, които позволяват да се подават повече команди към графичното ядро (GPU), при по-малко натоварване на процесора (CPU), с възможността за много по-фини настройки. В същото време OpenGL позволява по-лесен достъп до хардуера.

Това се оказва важно за приложения, които нямат процесорно ограничение и посредством модерните технологии на Nvida като bindless, NV_command_list и AZDO за OpenGL, могат да допринесат за отлично представяне при еднонишкови изчисления.

Kubisch казва още, че започвайки с ново API ще е трудно в началото, защото повечето инструменти за работа с него ще липсват, но от Nvidia още от самото начало ще предоставят няколко разширения, така че разработчиците да могат да преминат към Vulkan безпрепядствено. Стринговете на GLSL шейдърите ще се поддържат директно, без да е нужно използването на SPIR-V, а OpenGL драйвърът на Nvidia ще позволи Vulkan да бъде стартиран вътре в OpenGL. Това ще позволи на разработчиците да използват любимите си user-interface библиотеки, а пък някои образци от Nvidia ще позволят сравняването на Vulkan и OpenGL да става по безпроблемен начин.

Разработваният от Khronos Group Vulkan беше отложен за 2016 – та година, като се очаква да излязат официални спецификации в края на април или началото на май месец. От Nvidia работят още от първия ден върху драйвър за Linux и Windows.

Прочетете още:  Излезе GNOME 3.30.2 с някои интересни подобрения
0/5 (0 Reviews)