От известно време насам Майкрософт интегрират нов режим за геймърите при Windows 10, който е наречен просто Game Mode, но сега разкриват повече подробности около начинанието.
На Game Developers Conference Ерик Уолстън от Xbox Advanced Technology Group дискутира игровия режим, като обяснява, че той ще предоставя възможно най-доброто представяне за конкретния хардуер.
Главната задача на Game Mode е да задели за играта, която се играе в момента, колкото се може повече ресурси, като процесорът и графичната карта ще бъдат подложени на различни подобрения, което ще осигури максимално представяне на машината.
Повечето от ядрата на процесора също ще бъдат използвани за играта, а останалите ще се грижат за важни процеси в операционната система.
От Arstechnica пишат, че от осемядрен процесор например, цели шест ядра ще се използват само за играта, а нишките, които се използват за други процеси, ще бъдат преместени към ядрата, които не са заети с играта, а с поддържането на операционната система.
Това, което ще се опитва да прави Game Mode спрямо процесора, е да освободи определен брой процесорни ядра и те да се използват само за играта, която се играе в момента, без да се налага те да се занимават с други задачи и процеси.
Що се отнася до графичната карта, операционната система ще се опитва да даде приоритет на прозореца, който е на фокус, функция, която вече е имплементирана. Повечето от циклите на графичното ядро ще бъдат заделени за играта, а останалите процеси ще получават ограничен ресурс, което ще повиши представянето като цяло.
Повишението в производителността, което Game Mode ще предоставя, зависи от различни фактори, като например наличния хардуер, а производителите ще трябва да решат до каква степен има подобрение и евентуално да имплементират поддръжка за игровия режим в своите продукти.
Засега Game Mode се предлага само за потребителите в Insider програмата и се очаква да е наличен за всички с пристигането на Windows 10 Creators Update през април месец.