От AMD отвориха кода на Radeon GPU Analyzer, с който могат да се анализират OpenGL, OpenCL и Vulkan.
Само няколко дни след като отвориха кода на техния UMR дебъгер, сега от AMD отвориха кода и на инструмента за анализиране на OpenGL, OpenCL и Vulkan – Radeon GPU Analyzer.
Radeon GPU Analyzer е най-новият инструмент, с който разработчиците на игри могат да оптимизират представянето на шейдърите при AMD видео карти и APU.
От GPU Open екипа към AMD казват:
„Radeon GPU Analyzer е офлайн компилатор и инструмент за анализиране на шейдърите при DirectX, OpenGL, Vulkan и кернелите на OpenCL. Използвайки този инструмент вие можете да компилирате сорс кода за много разновидности на AMD GPU и APU, независимо от от AMD картата, която се използва в момента на машината ви, като можете да генерирате AMD ISA, междинен език и статистики на представянето за всяка една искана разновидност на платформата/модела.
Radeon GPU Analyzer идва като наследник на CodeXL Analyzer CLI, като предлага обратна съвместимост. Всички команди и функции, които се използваха при CodeXL Analyzer CLI са налични и при RGA.“
Добрата новина тук е, че инструментът има поддръжка за OpenGL, Vulkan и OpenCL кернелите. Освен Windows в официалния списък се вижда поддръжка и за Linux, в лицето на Ubuntu 14.04 и Red Hat Enterprise Linux 6.4.
Засега инструментът Radeon GPU Analyzer ще работи само с бинари драйвъра на AMD, но се надяваме в скоро време да е наличен и за драйвъра с отворен код AMDGPU+RadeonSI, без да е зависим от официалния затворен драйвър.
Повече информация относно Radeon GPU Analyzer може да бъде разгледана тук.