VK9 е проект, който цели подкарването на DirectX 9 игри при Linux посредством Wine, с преминаване към Vulkan API, който е кросплатформен и предоставя редица преимущества. Към момента има десетки хиляди DX9 игри (и не само), които могат да се играят посредством Wine, но в тези случаи се използва преминаване към OpenGL, което носи някои недостатъци.
VK9 е проект, който е подобен на DXVK. DXVK по подобен начин предоставя преминаване от DirectX 11 към Vulkan и се развива с шеметна скорост, вече предоставяйки възможност за игра на стотици най-нови и модерни заглавия. От своя страна обаче, DXUP (проектът предоставящ преминаване от DirectX 10 към Vulkan) и VK9 се развиват с много по-бавен темп за жалост на Linux потребителите. Въпреки това обаче добрите новини са, че развитие има и ето, че отново сме тук, за да съобщим поредният напредък.
Доста бързо и някак си необичайно за проекта VK9, само 10 дни след отбелязването на Milestone 26, днес отбелязваме завършването на следващата крачка – Milestone 27. Новата версия предоставя повечето от необходимата работа по дълбочинните буфери и добавяне на поддръжка за шаблони. Разработчикът подчертава, че всички подобрения, които са постигнати от миналите издания, също присъстват и в Milestone 27.
Ако се чудите относно поддръжката за преминаване от DirectX 12 към Vulkan, то такава съществува от Wine версия 3.10 и се разработва от самия екип на Wine и CodeWeavers (разработчиците на платеното решение CrossOver). За съжаление обаче този проект също е в доста начален стадий, но поне към момента това не е особено притеснително поради липсата на много DX12 заглавия, което скоро няма да се промени.
Повече подробности относно VK9 Milestone 27 можете да намерите в официалния анонс.