Студентът Andrew Comminos е успял да вдигне производителността в Wine на играта World of Warcraft с между 30 и 60% в различни региони. Comminos обича за играе WoW, но е забелязал, че на места в играта има рязък спад в производителността спрямо Windows и е решил да се заеме с проблема.
Интересното е, че той не е бил запознат в детайли с Direct3D кода в Wine, но въпреки това е успял да намери проблема посредством командата perf, която му е показала точно къде се корени той, заедно с използването на APITrace.
Проблемът се е оказал в синхронизациятамежду процесора и видео картата, която на места се използва едва на 30-40% и Comminos променя кода, създавайки разширение ARB_buffer_storage, което подобрява производителността значително, с 30 до 60%.


Той вече е публикувал своя код под името Wine-PBA (Persistent Buffer Allocator), който се състои от серия кръпки, и ще продължи да го подобрява, до момента, в който реши, че е готов да бъде слят с основния код на Wine.
Можете да разгледате в детайли решението на Andrew Comminos в неговия блог пост.