Wine е чудесен софтуер, посредством който могат да се играят Windows игри под Linux, а също така и да се използват различни приложения, които все още не са издадени за тази операционна система.
Докато в последните години Linux геймингът се развива с пълна пара и вече са налични хиляди нейтив игри, то някои разработчици все още не публикуват игрите си за Linux. Тук на помощ идва Wine и с неговата помощ подобни игри в повечето случаи могат да бъдат играни безпроблемно.
Тук ще ви запознаваме с новините около проекта Wine и новостите, които разработчиците постоянно предлагат на нашето внимание при версия 1.х.
Wine новини:
Съдържание на статията
Версия 1.8 RC4 е тук с множество поправки
Както всички знаем, версиите от клона 1.8 за Linux са с RC (release candidate) статут и за момента изданията са със замразен код.
Тази седмица излезе поредната версия в разработка 1.8 RC4, където бяха изчистени още 26 бъга. Разработчиците работят здраво, за да могат игрите и програмите за Windows да работят по-добре на Linux и Mac OS X.
Сред оправените бъгове са грешно показване на цветове при Hitman2: Silent Assassin, оправен е крашът на PowerIso при инсталация, краш на Heroes Of The Storm при излизане от играта, с грешка, че има нужда от wevtapi.dll, крашът при клиента на WinNER5 при стартиране също е оправен и още.
Пълният списък с поправките за Wine 1.8 RC4, можете да видите тук.
Wine 1.9.1 идва с още повече подобрения и повече инструкции за Shader Model 4
Следващото голямо издание на Wine 1.9.1 излезе днес – 9.01.2016.
Новото издание носи някои интересни нови екстри и над 30 бъга, които са поправени и допринасят за повече съвместимост и по-голям брой поддържани Windows приложения.
Поправени са множество проблеми при Geoplan-Geospace, при Internet Explorer, Microsoft Office 2010 с неговите сервизни пакети SP1 и SP2, iNode 3.6 и други.
Вече се предлага поддръжка за MinGW ARM toolchain и дебъг на регистъра при x86-64 хардуерните архитектури, както и повече инструкции за Shader Model 4.
Разработчиците са успели да добавят поддръжка за още повече Windows приложения. Това са като Visual Basic 6, VSS Agent и makeappx инструмента от Windows SDK 8.1, Electronic Arts Origin, AkelPad, Volume Shadow Copy Service и дори инсталатора на PhysX 9.15.0428.
При игрите поправки са получили много заглавия. Някои от тях не можем да не споменем.
Elder Scrolls Oblivion IV, версия 3 на клиента за StarCraft II, Oddworld: Stranger’s Wrath HD, Saints Row 2, LEGO Mindstorms EV3, SuperTux и още много.
Стабилната версия за Wine все още е версия 1.8, така че за повечето потребители е добре да използват нея. Тези, които все пак смятат, че искат да изпробват най-новата версия, могат да я свалят от тук:
Wine Linux stable 1.8 / Dev 1.9.1 download.
Wine 1.9.5 за Linux идва с поддръжка за Far Cry 4, Heroes of the Storm и други
Новата Dev версия на Wine е вече факт и донася много вълнуващи промени и поддръжка за интересни игри и приложения.
Преди време разработчиците направиха промени при издаването на стабилни версии и според правилата вече издават само по една стабилна версия на година. През другото време се внасят промени, които да оформят облика на стабилната версия.
Последната Dev версия идва с много интересни промени относно поддръжката на някои заглавия при игрите и различни приложения. Както винаги има и редица интересни нововъдения.
В новата версия 1.9.5 виждаме нова версия на Mono енджина, която ще е с x64 поддръжка, много свършена работа по WineD3D командния поток, подобрения при влаченето на обекти (drag and drop), както и добавена поддръжка за Direct3DX effect states.
Сред заглавията на приложенията и игрите виждаме Assassin’s Creed Syndicate, Far Cry 4, Powerpoint 2003 и 2007, Heroes of the Storm, ArchiCAD 16, LEGO Island (Mindscape), Train Fever, World of Tanks 9.2, Adobe After Effects 4, Malwarebytes Anti-Malware и много други.
Wine 1.9.11 получава подобрения при Direct3D 11 и DirectSound Down-Mixing поддръжка
От екипа разработчици на Wine обявиха своята 11-та версия от dev поредицата.
Добавени са някои подобрения и поправяне на проблеми с някои Windows приложения и игри. Забелязват се някои важни подобрения при имплементацията на Direct3D 11, поддръжка на down-mixing при DirectSound, по-добра поддръжка на дълги URL адреси при WinInet, както и подбрения при десктоп режима.
Според списъка с промените в Wine 1.9.11 са поправени са общо 21 бъга, които са присъствали във версия 1.9.10 и потребителите са съобщили за тях. При Windows приложенията има поправки за KSP Trajectory Optimization Tool, Gómez Peer, Autodesk 123D Design.
Също така Microsoft Powerpoint 2010, Cisco Jabber 11.6, WBaduk и инсталацията на BitTorrent Sync. Тези приложения ще работят много по-добре, ако бъдат стартирани с Wine 1.9.11 или последващите по-нови версии.
При игрите също има поправки за важни заглавия като The Witcher, Warlock Master of the Arcane, Trackmania United Forever, Starship Titanic, Thief: Deadly Shadows, Safrosoft RoX, PSOBB (Phantasy Star Online Blue Burst), SpinTires, Black Mirror 3 Demo и SpinTires.
Wine 1.9.11 вече е готов за тестване от някои Linux дистрибуции, така че потребителите могат да проверят дали не се е появил в техните репозитории, ако използват dev версиите му.
Потребителите, които искат да си го компилират сами могат да свалят сорс кода на новата версия от нашата страница.
Wine 1.9.12 носи повече поддръжка при Shader Model 4
Днес на 10.06.2016 се появи поредната dev версия от клона 1.9 на Wine.
1.9.12 е последният билд от нестабилната работна версия на Wine. Тя идва с подобрение на различни бъгове при Mono, по-добра поддръжка за мета-файлове при RichEdit, различни подобрения за езици, които се изписват отдясно наляво при Uniscribed.
Продължава работата за по-добра поддръжка на Shader Model 4 при Direct3D, премахнати са различни други бъгове, като общата им бройка е 20.
За съжаление засега няма новини за Command-Stream Multi-Threading (CSMT) поддръжката при D3D11, но се знае, че разработчиците работят усилено в тази сфера. Най-новата dev версия можете да свалите от нашия сайт.
Излезе поредната стабилна версия на Wine – 1.8.3
Последната стабилна версия на Wine, програмата, с която могат да се стартират игри и приложения за Windows под Linux вече е 1.8.3.
Новата версия носи със себе си още повече поправки на различни бъгове. Както и може да се предполага, понеже е от стабилния клон на Wine, тези издания са фокусирани предимно върху отстраняването на различни бъгове.
Във версия 1.8.3 са отстранени общо 54 бъга:
Някои от тях са wineconsole не работи при корейски locale, оправен е проблемът, при който TeX2Word не иска да се инсталира, краш при Metal Gear Solid, отстранени проблеми при множество инсталатори на игри на GOG.
Оправени зависвания при игрите Destination: Treasure Island, Safecracker, Nostradamus: Lost Prophecy, Return to Mysterious Island 2, Dracula 3, отстранено е грешното откриване на Nvidia Maxwell GTX 980и още много.
Добавени са нови карти на Nvidia към GPU таблицата на Wine.
Всичките отстранени 54 бъга могат да бъдат видяни в официалния анонс.
Wine 1.9.13 идва с общо 34 поправени бъга
Днес, 24-ти юни 2016-та година, излезе поредната development версия на Wine – 1.9.13.
Новата версия пристига една седмица след 1.9.12 и според Mozilla Firefox 47.0, поддръжка за Unicode 9.0, подобрения при поддръжката на джойстици при Mac OS X, подобрения при GDI пътищата и мета файловете, обърнато е внимание на съобщените грешки от потребителите при програми и игри.
Подобрена е поддръжката при програмите GOG Galaxy, K-Meleon 1.5.2, Microsoft Expression Web 4, IBExpert SQL Editor, подобрения при Python 3.5.1 интерпретатора, StartWrite 6.0, AMD TressFX11 Demo, GUIMiner и други.
Подобрена поддръжка има и при игри като 64-bit Mortal Kombat X, RC Cars, LEGO Rock Raiders, Saints Row 2, Blackguards Demo (non-Steam), Necrovision Demo, Motocross Madness, Elder Scrolls Online, Emergency 3.
Също така е отстранен бъг, при който Nvidia GeForce GT 730 не се разпознаваше коректно.
За напредналите потребители и разработчици е наличен сорс-кодът новата версия, които знаят как да компилират, а за останалите потребители остава да изчакат пакетът да се появи в официалните хранилища за техните дистрибуции, което ще отнеме само няколко дни.
Излезе стабилната версия на Wine 1.8.5
За хората, които използват стабилния клон на Wine има добри новини – излезе стабилната версия на Wine 1.8.5, в която са поправени 58 бъга.
Във версия 1.8.5 не съществуват всички нови функции, които предлага клона в разработка 1.9.х, но пък при него се оправят много бъгове, което да осигури безпроблемна и стабилна работа.
Според официалния анонс в новата версия на Wine 1.8.5 са поправени 58 бъга. Сред тях са поправени проблеми в Windows Movie Maker 2.x, Microsoft Publisher 2007 и 2010, игри на CAPCOM, Unreal Tournament 3, 3DMark03, GOG Galaxy, поправен проблем при инсталирането на PDF Factory 3.x/4.x, Borderlands, UltraISO, сривове при играта Alien Shooter, поправки при Age of Mythology.
Поправка има и за Word и Excel 2010, които крашваха при кликането върху линк повече от 2-3 пъти. Поправен е и проблемът, при който PhysX 9.15.0428 не може да се инсталира, коректно разпознаване на Nvidia GT 740M, поправки за CPU-Z и много други.
Новата версия можете да изтеглите от официалния сайт на проекта или да изчакате да се появи официално за вашата дистрибуция.