Wine – новини и нови версии. Версия 2.0 RC6 е тук

0
905
Wine Linux игри

Wine е чудесен софтуер, посредством който могат да се играят Windows игри под Linux, а също така и да се използват различни приложения, които все още не са издадени за тази операционна система.

Тук ще ви запознаваме с новините около проекта Wine и новостите, които разработчиците постоянно предлагат на нашето внимание.

Wine-Stahing Linux игри

Излезе Wine 2.0-RC6 с много поправени бъгове

Излезе шестата RC версия на Wine за Linux, която поправя множество бъгове.

Общият сбор от поправени 21 бъга включват в себе си грешки при VirtualDub, Battle.net, FIFA 2000, Pendulumania, Core Temp, 3DMark11 и други.

Повече детайли не се споменават, както и няма нови функции, защото разработката е в „замръзнал“ стадий и разработчиците са фокусирни главно върху поправянето на грешки.

Очаква се това да бъде последното RC издание на Wine и ако всичко е наред финалната версия 2.0 би трябвало да излезе към края на другата седмица.

За потребителите, които се интересуват от повече информация, могат да посетят официалната страница на проекта.

Официално излезе Wine 2.0 за Linux и macOS

След дълги месеци на тежка работа, дългоочакваната стабилна годишна версия на Wine е тук. Във версия 2.0 са поправени множество бъгове и са добавени нови функции.

Разработчиците съобщават, че са поправени внушителното количество от 6600 бъга. Софтуерът вече позволява на Linux и Mac потребителите да стартират още повече Windows приложения.

Във версия 2.0 е добавена поддръжка за Microsoft Office 2013, поддръжка за GStreamer 1.0, множество подобрения за DirectX 9 и DirectX 11, по-добра поддръжка за различни Windows игри, подобрения при X11, поддръжка за x64 приложения при macOS. За съжаление все още няма пълна D3D11 поддръжка.

Също така са добавени повече DirectWrite функции, Unicode 9.0.0 поддръжка, Retina рендъринг режим за macOS, поддръжка за градиенти при GDI разширените метафайлове, а поддръжката за D3DX (Direct3D Extension) 9 фреймуърка вече е пълна.

Продължава и работата по поддръжката за Direct3D 11, като Shader Model 4 и 5 версиите са добавени към Direct3D 10 and Direct3D 11 имплементациите, заедно с поддръжката за Direct3D 11 feature levels.

Увеличен е значително броят на поддържаните видео карти, а енджинът Gecko е обновен до Firefox 47. Енджинът Mono вече предлага 64 битова поддръжка, Wine вече може да работи и с дълги URL адреси.

В новата версия 2.0 също така значително е подобрена и HID поддръжката, благодарение на новата драйвърна архитектура, а подобрения получават reg компонентите, winhlp32, wineconsole, winebrowser и още много.

Списъкът с промени е наистина изключително голям и впечатляващ. Потребителите могат да свалят последната стабилна версия на Wine от нашия сайт или от официалната страница на проекта.

Излезе новата версия на Wine 2.2

Излезе Wine 2.2 за стартиране на Windows приложения под Linux и Mac. В новата версия са поправени 35 познати бъга.

В новата версия 2.2 разработчиците продължават работата по Direct3D Command Stream (CSMT), която все още не е напълно завършена, но се надяваме да е готова за следващото голямо издание 3.0 през следващата година.

CSMT предоставя на геймърите по-добра производителност и по-малко бъгове в графично отношение, следвайки логиката при Windows, и затова е широко използван от множество потребители. В чистите версии на Wine CSMT не е наличен.

Важна промяна, която се забелязва в текущото издание е, че новите префикси вече ще са настроени по подразбиране на Windows 7, а не както досега на Windows XP. Това означава, че Windows 7 поддръжката вече е достатъчно стабилна, щом разработчиците са предприели този ход.

Допълнително са имплементирани още повече Shader Model 5 (SM5) инструкции, добавена е начална поддръжка за double-buffered theme painting и са поправени 35 познати към момента бъга, като сриване на Need For Speed Most Wanted при прилагане на видео настройки.

Поправяне на Black & White DXTC към ARGB конвертора, поправяне на проблема при Samsung TV SDK, когато емулаторът се срива при стартиране, черен екран при Urban Assault, коректно показване на анотациите при PDF XChange Editor след записване на документа, сриване на Hitman Absolution при стартиране и други.

Най-новата версия можете да изтеглите от нашия сайт или от официалната страница на проекта. Можете и да изчакате няколко дни, докато се появи официално в ъпдейтите за вашата дистрибуция.

Повече информация относно новата версия на Wine 2.2 можете да намерите тук.

Излезе Wine 1.8.7. Това ще е последният ъпдейт от този клон

Излезе Wine 1.8.7, който се явява последният ъпдейт от този клон. Потребителите биват съветвани да обновят до следващата стабилна версия.

Разработчиците съветват потребителите да обновят до стабилната версия 2.0, но не 2.1 и 2.2, защото те не са стабилни версии.

Тази версия идва с поправени множество бъгове. Поправени са общо 38 бъга и е подобрено представянето на редица Windows игри и програми.

Също така са добавени различни нови видео карти към списъка за разпознаване като AMD Radeon R9 285 и има обновления при превода на турски език.

Програмите, които ще вървят по-добре на вашата Linux дистрибуция с новата версия на Wine са MediaMonkey 4.1.x във Windows Vista режим, OneDrive for Business в режим Windows 8, Battle.net, някои .NET 4.0 приложения, Visual Web Developer Express 2008, DVDSubEdit 1.52, Windows Live Essentials 2011 web installer и Process Hacker 2.31.

Подобрения са направени при игрите Runaway, Runaway 2, Grand Theft Auto: Vice City, Hitman: Blood Money, Helldivers, CodeCreatures, Unreal Tournament 3 (uninstaller), FIFA 2000 Demo, ToCA Race Driver 3, Hearthstone, Highway Pursuit и Halo.

По-долу ви предоставяме пълен списък с промените при Wine 1.8.7, а сорс кода можете да свалите от официалната страница.

Излезе Wine 2.3 с множество подобрения за игри и приложения

Новата версия на Wine 2.3 идва с множество подобрения, но повечето потребители ще са заинтригувани от продължаващата работа по Witcher 3 и Mortal Kombat X.

Екипът от разработчици на анонсира новата версия в разработка 2.3, която ще позволи на потребителите на Linux и Mac да стартират Windows приложения и игри още по-безпроблемно.

Във версия 2.3 е подобрено underline рендирането при DirectWrite, добавени са повече Shader Model 5 инструкции, подобрменятоена поддръжка при x64 платформи за ODBC (Open Database Connectivity), добавена е допълнителна работа по command stream multi-threading (CSMT) и е премахнат остарелия wineinstall скрипт.

Поправени са множество бъгове при най-различни игри:

Има поправки при Revenant , където липсваха полигони на 3D обектите, както и са поправени някои сривове, подобрен е мултиплейърът при Cultures 3, поправени са някои проблеми при старт менюто на StarCraft II, оправен е срив на S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl в някои случаи.

Оправена е грешката, при която Mortal Kombat X казва, че има нужда от msvcr110.dll._get_dstbias, оправени са забиванията при Final Fantasy V и Final Fantasy XI Online, подобрена е Necropolis, отстранени са и някои зависвания при Kholat.

Прочетете още:  Линус Торвалдс обяви, че флопи дисковите устройства няма да се поддържат повече

Радостна новина е, че работата по безпроблемното подкарване на Witcher 3 продължава, където е отстранен още един проблем със зависване на играта. Тя вече се стартира и работи, но все още има някои проблеми с графиката, които се надяваме, че ще бъдат отстранени с бъдещите издания на Wine.

При програмите също е свършено голямо количество работа и от екипа на Wine съобщават, че са отстранени проблеми при редица приложения, някои от които:

Microsoft Word 2007, PuTTY 0.60, MalwareBytes, Acid Pro Trial 7.0e, 3DMark2001 SE, Poedit 1.7.4, SPG-Verein 3.2, Zoner Photo Studio 18, Kontact 5.6, Audacity 2.1.0, Kontact 5.6, отстранен и проблем, при който допълнителните бутони на мишката не работят при Firefox и много други.

Интересното тук е, че се влагат усилия в програми, които си имат нейтив Linux версии, като Audacity, PuTTY и Firefox което лично за нас е странно решение.

Разбира се, оправен е и голям брой бъгове, които са били намерени или съобщени от различни потребители, като според списъка с промените този път техният брой е 41.

Можете да изтеглите новата версия от нашия сайт или да изчакате да се появи в хранилищата за вашата дистрибуция, ако използвате нестабилния клон.

Wine 2.4 подобрява още повече представянето на някои игри и приложения

В новата версия 2.4 е добавена по-добра поддръжка за Nvidia GeForce GT 525M и са оправени проблеми при различни Windows приложения и игри.

Wine 2.4 идва точно на време според новия двуседмичен цикъл на издавания на версиите в разработка и носи със себе си още вълнуващи подобрения.

Сред подобренията при игрите виждаме:

Aliens vs. Predator (2010, Steam), Steep (Ubisoft), Rollcage Redux 1.3.8, DOOM 2016, The Next BIG Thing, Galactic Civ 3, The Secret Files 3 Demo, които ще вървят още по-добре на вашата любима Linux дистрибуция, както и е поправен проблемът при BlueByte Game Channel и приложението вече ще се инсталира безпроблемно.

Добавена е поддръжка за Nvidia GeForce GT 525M и тази видео карта вече ще се разпознава безпроблемно от Wine.

Различни подобрения има при програмите Xuzhou network client, Lotus Smartsuite 3.1, ACDSee Pro 9 (64-bit), Adobe Acrobat Reader DC, ARC client, Native Instruments Native Access 1.0.25 (R37), Lotus Smartsuite 3.1, Poedit, QuickBooks 5.0, Gómez PEER Zone, Kontact 5.6 и Polaris Office, Kontact 5.6.

В Wine 2.4 вече има вградена имплементация за криптографски хешове, допълнителна работа по Direct3D command stream work (CSMT), симулирана поддръжка за курсив и получер при DirectWrite компонента, обновен Mono енджин с множество поправки.

За две седмици в Wine 2.4 са поправени общо 32 бъга, а списъкът с промените можете да прегледате тук.

Можете да свалите новата версия на Wine от нашия сайт или от официалната страница на проекта.

Излезе Wine 2.0.2

Излезе стабилната версия на Wine 2.0.2, в която са поправени 62 бъга.

Потребителите, които използват стабилния клон на Wine за стартиране на Windows приложения и игри под Linux и macOS, вече могат да се зарадват на новата версия 2.0.2. Тя предлага различни поправки и подобрения при различни игри и програми.

В новата версия са отстранени проблеми Steam клиента, проблем с десния бутон при TreeView, проблем с инсталацията на играта на BlueByte Channel, проблеми с компилирането на Wine със стари версии на GCC.

Оправено е изискването на MalwareBytes Anti-malware за msvcr100.dll.lldiv имплементация, добавени са изискванията при ACDSee Pro 9 за msvcr120.dll.??0event@Concurrency@@QEAA@XZ, поправен е проблемът при Mortal Kombat X, който искаше msvcr110.dll._get_dstbias (проблемът е бил поправен в нестабилната версия на Wine 2.3).

При Final Fantasy X е добавено изискването за msvcr110.dll.__crtUnhandledException, Free Devanagari Samanta шрифтът вече не забива при GPOS обработка, поправен е проблем с липсата на имплементация на msi.dll.MsiGetComponentPathExW, който е водел до невъзможността за инсталация на Adobe Reader DC и още много.

Пълния списък с промените можете да видите тук.

Wine 2.0.2 можете да свалите от нашия сайт, от страницата на официалния проект или да използвате хранилищата на Linux дистрибуцията, която използвате.

Излезе Wine 2.14

Излезе поредната версия от клона в разработка на Wine 2.14, с поправени 18 бъга.

Поправени са проблеми при C++ извикването в IDL компилатора, Mono енджинът е актуализиран и са поправени някои грешки при него, добавена е поддръжка за Z-order при графичния драйвър за Android, добавени са курсори за мишката за macOS, които могат да бъдат скалирани.

Допълнително са поправени 18 съобщени бъга, сред които сриване при стартиране при играта Dead by Daylight, поправяне на проблема с показването само на горен ляв ъгъл при играта Worms Armageddon, поправена е грешката _stack_chk_fail() при Quicken Basic 2007.

Поправки получават и The Witcher 3, която не искаше да стартира след актуализиране на Wine до версия wine-staging 2.9, поправено е забиване при стартиране на DiRT Showdown, поправен е бъг, при който хардуерният курсор на мишката не се вижда при играта Star Wars – Knights of the Old Republic и др.

Пълният списък с промените можете да разгледаге тук.

Новата версия можете да свалите от нашия сайт, от winehq.org или просто да изчакате да се появи във хранилищата на дистрибуцията, която използвате.

Wine Staging 2.15 излезе с много подобрения

Екипът на Wine Staging публикува поредната версия 2.15, която носи със себе си Direct3D 11 кръпки и различни други подобрения.

Wine Staging е неофициална версия на Wine, в която се тестват различни кръпки, поправки и промени, които все още не са имплементирани в основния клон на Wine.

Идеята на Wine-Staging е новостите и експерименталните промени да идват по-бързо, да даде възможност на разработчиците да обсъдят и дискутират кръпките си, както и крайните потребители да ги получат по-бързо.

В тази версия идват някои интересни подобрения при Direct3D, където вече се поддържат dual source blending и arbitrary viewports.

Добавена е поддръжка за 192/256 bit AES криптиране и импорт и експорт при bcrypt, поправени са бъгове при JPEG декодера и е добавена поддръжка за конвертиране на CMYK изображения в кодеците на Windows.

Допълнително е подобрена поддръжката за Bezier при Direct2D, подобрен е трансферът на Chunked при WinInet и още различни поправки тук и там.

Повече детайли можете да намерите в официалния анонс.

Излезе Wine 2.19

Поредната версия в разработка на Wine 2.19 за стартиране на Windows приложения и игри под Linux излезе официално.

В новата версия са поправени общо 16 бъга при WiX Toolset v3.8, поправен е проблемът с невъзможността за стартиране при Paint.NET 3.5.10, поправени са проблемите при CreateNamedPipe, ReadFile, PIPE_WAIT и BufferSize.

Поправена е грешка при стартирането на играта Farming Simulator 15, отстранен е проблемът „Cannot allocate DOS memory“ при стартирането на 16-битови Windows приложения, премахнат е проблемът function msvcp140.dll.?__ExceptionPtrAssign@@YAXPAXPBX@Z при League of Legends и пр.

Новостите при версия Wine 2.19 са добавянето на 32-bit float при Android, Named pipes вече напълно се управляват от Wine сървъра, добавени са още transformпоправки при GdiPlus, добавена е поддръжка за новия Microsoft root сертификат, направени са някои heap allocation оптимизации и други дребни поправки на грешки.

Повече информация можете да намерите в официалния анонс.

Новата версия можете да свалите от Камината или от https://www.winehq.org.

0/5 (0 Reviews)