GameMode на Feral Interactive получава нова интересна функция

0
15
GameMode Feral Interactive

GameMode е новият инструмент за Linux, който осигурява висока производителност в игрите и със сигурност тепърва предстои да се развива и да се добавят нови функции от екипа на Feral, но ето, че сега и от общността дават своя принос и това няма да е прецедент, съдейки по другите проекти с отворен код.

Потребителят от GitHub Kai Krakow, който не е част от екипа на Feral Interactive, а независим сътрудник, е направил предложение за нова функция, което е било прието. Новата функция на Kai Krakow се отнася до Linux ядрата, които поддържат SCHED_ISO политиката, която ще даде на процесите софтуерна поддръжка в реално време, използвайки MuQSS kernel scheduler.

Според Kai Krakow това ще доведе до по-добро представяне и по ниски латенции, без да се нарушава стабилността на системата. Помислено е и за ядрата, които не поддържат SCHED_ISO – при тях функцията няма да се използва, а съобщението за грешка ще се игнорира безопасно и без последици.

Допълнително новата функция ще дава приоритет на процесите, свързани с играта, която се играе в момента. Приоритетът ще е -4, което означава, че играта ще получава повече входни и изходни операции (I/O), а също така и по-висок процесорен приоритет спрямо другите процеси. За да се случи това обаче ще трябва да се направят допълнителни PAM настройки, за да може текущият потребител да има правата за повишаването на приоритетите.

За съжаление към момента стандартните ядра, които се предлагат не поддържат SCHED_ISO. Такива ядра са например ядрата на Con Kolivas с MuQSS. И докато те се препоръчват да се използват при десктоп, то засега не се срещат често, поради липсата на достатъчно тестване в широк мащаб.

Прочетете още:  Вграденото блокиране на реклами в Google Chrome вече е активно

Повече информация относно новата функция на GameMode можете да получите тук.

0/5 (0 Reviews)
Абониране
Извести ме за
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments