RADV Vulkan драйвърът получи Geometry Shader поддръжка

0
34
RADV Vulkan драйвърът получи Geometry Shader поддръжка


Само няколко дни след като RADV Mesa Vulkan драйвърът за Linux получи кръпки за поддръжка на spilling, сега той получава и Geometry Shader поддръжка посредством нови кръпки.

По рано през този месец David Airlie пусна новите кръпки, които добавят Geometry Shader поддръжка при RADV Vulkan драйвъра с отворен код за тестване, а сега този код е добавен към Mesa 17.1-devel.

Кръпките са над 25, добавят Geometry shaders и multi-viewport и могат да бъдат използвани с последния Git код.

Разбира се, при отворения Vulkan драйвър остава още много работа. Предстои да бъдат добавени sample rate shading, pipeline statistics query, ETC2 / ASTC LDR / BC компресиране на текстурите, tessellation shaders, StorageImageWriteWithoutFormat, shaderStorageImageMultisample, int64, StorageImageReadWithoutFormat, inheritedQueries, float64, int16 и variableMultisampleRate.

Работата по драйвъра с отворен код обаче продължава и драйвърът е достатъчно добър за гейминг при заглавия като Doom 2016, The Talos Principle, Dota 2, vkQuake.

Стартирането на Doom 2016 е възможно посредством Wine, защото играта има Vulkan поддръжка. Пуснати са специални пачове, които позволяват да се използва Vulkan вместо DirectX11.

0/5 (0 Reviews)
Прочетете още:  Чудите се как да отрежете видео клип под Linux? Ето как това може да стане много лесно с VidCutter