Blender изненадващо получи подкрепата на компании като Ubisoft и Epic Games, които ще ги подпомогнат със значителни финансови средства.
Добри новини за разработчиците на известния професионален софтуер с отворен код Blender, който се използва за 2D и 3D моделиране, рендиране, създаване на 3D анимации и пр. Те получиха подкрепата на двете големи компании Ubisoft и Epic Games.
От Ubisoft, които са известен противник на отворения код и Linux кято цяло, станаха „корпоративен златен член“ в програмата за финансово подпомагане на Blender, разбираме от изявление в официалната страница на проекта с отворен код.
Също така изненадваща е новината, че Ubisoft Animation Studio започва инициатива за преминаване към Blender като основен инструмент за създаване на анимации и освен парични средства ще предостави и разработчици, които да подпомагат проекта.
Ако искате да научите повече подробности за инициативата на Ubisoft, можете да прочетете интервюто на тяхната страница.
Добрите новини за Blender обаче не свършват дотук. Преди няколко дни и от Epic Games обявиха, че ще подкрепят проекта с огромната сума от 1.2 милиона долара, която ще бъде разпределена за следващите три години като част от тяхната програма MegaGrants.
„Инструментите, библиотеките и платформите с отворен код за критично важни за бъдещето на екосистемата на дигиталното съдържание„, казва Тим Суийни, основател и CEO на Epic Games.
Той е на мнение, че Blender е важен инструмент за общността и от Epic Games искат да подпомогнат неговото развитие и от него да могат да извлекат ползва всички творци.
Хубаво е да виждаме подобни големи компании да подкрепят отворения код и да променят политиката си спрямо него. Тенденцията за използването на продукти с отворен код се засилва все повече, а това е добре за всички потребители. Да се надяваме в бъдеще, че от яростни противници на Linux, Epic Games и Ubisoft ще станат и негови поддръжници.
Може би техният ход има своята логика и компаниите нямат друг избор предвид идващата голяма игрова стрийминг услуга Stadia на Google, която е Linux-базирана. Тя използва Linux дистрибуцията Debian и всички разработчици, които искат да бъдат част от големия пазар, който Google ще предложи, ще трябва да осигурят и Linux версии на своите игрови заглавия.
Имайки предвид този факт, ходът на Epic Games и Ubisfot вече не изглежда чак толкова изненадващ. Те просто нямат избор и трябва да се приспособяват в постоянно променящия се дигитален свят. Надяваме се в бъдеще все повече големи компании да се присъединяват към отворения код, който е доказано по-добър от затворените решения.