DXVK е чудесен проект, който предоставя възможността за играене на DirectX 11 игри чрез Wine и преминаване към Vulkan при Linux и вече доказа своята ефективност, предлагайки на Linux геймърите възможност за игра на най-новите заглавия, използващи DirectX 11.
Сега обаче нещата могат да станат далеч по-добри, след като независимият разработчик Gabriel Majeri предложи към DXVK да бъде добавена поддръжка и за DirectX 9. Това начинание обаче не бива да се бърка с проекта, който е в доста начален стадий VK9, където се използва преминаване от DirectX 9 към Vulkan по подобен начин, както това се случва при DXVK.
Подходът за поддръжката за DirectX 9 при DXVK ще бъде осъществена по различен от начина, който се използва при VK9 и DXVK. Majeri се възползва от сложната работа, която е свършил Philip Rebohle по DXVK и работи върху начин за преминаване на DirectX 9 към DirectX 11, който вече от своя страна ще премине към Vulkan посредством DXVK, което се използва и при проекта за играене на DirectX 10 игри – DXUP.
Majeri обяснява, че използва този подход за използване на DXVK, защото написването от нулата е изключително сложно и при наличието на толкова успешен проект като DXVK – ненужно. Като друга причина може да се изтъкне и далеч по-бързото развитие, което ще получи проектът, защото голямата част от работата вече е свършена от Philip Rebohle. Majeri вече е създал свой проект в GitHub, който можете да разгледате тук.