Vulkan кодът на Wine получава още подобрения при бързодействието

0
79
Wine Linux игри

Vulkan кодът на Wine получава още подобрения при бързодействието и се подобрява DXVK.

След като двата проекта D9VK и DXVK бяха слети, двамата разработчици Дошуа Аштън и Филип Ребохле обединиха усилия, за да направят начинанието още по-добро. Сега D9VK разработчикът Джошуа Аштън публикува серия от пачове, които ще помогнат с допълнителното подобряване на бързодействието при Wine с използването на кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления Vulkan.

Новите пачове на Аштън целят намаляването на разполагането на скоковете (heap allocations), които се извършват в много от Vulkan командите, като това се постига чрез заместването на heap_allocs, които преди това са били използвани с alloca и ще разпределят тези структури и точно определени редове от структури в общия пакет.

Според разработчика подобни разполагания на скоковете в Winevulkan се извършват хиляди пъти за всеки кадър. Те са много малки, като с новите пачове точно определените редове от структури също ще бъдат малки, така че според него ще е напълнобезопасно да се имплементира новият подход.

Както обяснява Аштън, засега няма x86 Vulkan приложения и кръпките основно засягат DXVK + D3D9 и някои D3D10/11 приложения.

Засега няма точни данни какво ще бъде подобрението, но имайки предвид, че някои Windows заглавия вече работят по-добре под Linux с DXVK, ще бъде интересно да видим колко още може да се повиши бързодействието.

Можете да видите новите кръпки, предложени от Джошуа Аштън във Vulkan кода на Wine тук.

0/5 (0 Reviews)
Прочетете още:  Linux гейминг - хиляди Windows игри благодарение на Wine и Proton