От CodeWeavers работят по Vulkan поддръжка за споделена памет при Wine

0
56
Vulkan DXVK Linux gaming

От CodeWeavers работят по Vulkan поддръжка за споделена памет при Wine.

Derek Lesho от CodeWeavers – компанията, която разработва CrossOver – работи по създаването на Vulkan поддръжка за споделена памет при Wine, което е дългоочаквана функция и би помогнала в различни случаи.

Поддръжката за използване на Vulkan споделена памет при Wine ще доведе до повишаване на бързодействието в различни аспекти като ще позволява използването на вече качени в паметта ресурси, вместо повторното им качване.

Подобна функция ще подпомогне и осигуряването на нормална работа на инжектиращи клиенти като FiveM и подобни, които се използват например при играта Grand Theft Auto V.

Изпратените от Derek Lesho нови пачове са четири на брой и добавят поддръжка за Vulkan споделена памет при Wine, която може да бъде използвана от API слоевете като DXVK и D9VK, за да използват D3D споделени ресурси.

Последната промяна при новите пачове добавя Wine разширение, което позволява на слоевете да асоциират персонализирана структура чрез описание на ресурса, давайки възможност за пресъздаването на този ресурс без външна информация. Що се отнася до DXVK и D3D11, това е разширението D3D11_COMMON_TEXTURE_DESC.

Lesho обяснява, че докато това е най-простото решение, може би по-добра идея е да се дефинират стандартните сктруктури, така че да се осигури възможност за комуникация между DXVK и vkd3d. Тази функционалност може да бъде използвана и за други ресурси освен повърхности и структури, например за synchronization primtives.

5/5 (2 Reviews)
Прочетете още:  Red Dead Redemption 2 Linux Wine