CodeWeavers, които са наети от Valve за разработката на Proton реагират на годишнината на Steam Play.
Измина една година откакто Valve обявиха Steam Play за игра на Windows игри при Linux. Valve дадоха масивен тласък на Linux гейминга със своята ангажираност при подобряване на драйвърите с отворен код, разработването на собствена версия на Wine, известна с името Proton, финансовото подпомагане на CodeWeavers и проекти като DXVK, добавянето на FAudio и D9VK и още.
Разработчиците от CodeWeavers, които разработват CrossOver споделят своите впечатления и вълнения около Steam Play и изминалата една година. Те определят изтеклите 12 месеца като вълнуващи, след като от Valve са обявили продукт, който двете компании са разработвали тайно в продължение на две години – Proton.
Напрежението е било голямо, разработчиците са очаквали всички да започнат да се оплакват, че нищо не работи. Те са останали часове след работно време, за да очакват официалния анонс, а също така и за да могат да реагират при спешни проблеми, открити от потребителите.
За облекчение на екипа от CodeWeavers обаче реакциите са били изключително положителни и повечето потребители са изразили мнение, че Proton и Steam Play работят много добре.
Сега, 12 месеца по-късно разработчиците от CodeWeavers споделят какво още е свършено през този период.
- Налични са 4 нови големи версии на Wine
- Свършено е огромно количество работа по поддръжката на игрови контролери, добавянето на rumble поддръжка, а също така и поддръжка за промяна на инпут настройките.
- Много свършена работа при управлението на прозорците, включително и помагане при отстраняване на проблеми при мениджърите за прозорци – местене на прозорци, Alt+Tab, превключване от пълен екран към прозоречен режим и обратно, фокус за мишката и клавиатурата и пр.
- Продължаване на следенето на изданията на Steamworks и OpenVR SDK
- Имплементирането на wine-mono – отворената алтернатива на Microsoft .NET – и работата по неговото подобряване.
- Огромна работа свършена по поддържането на различни езикови региони.
- Поддържането на проекта FAudio и имплементацията с отворен код XAudio2, за да се подобри аудио поддържката при новите игри.
Разбира се, това е само бърз анонс на свършената работа и са налични още множество области и компоненти, по които е работено и е свършено голямо количество работа под формата на отстраняване на бъгове и различни подобрения.
За в бъдеще от CodeWeavers съобщават, че възнамеряват да имплементират и DirectX 12 поддържка посредством VKD3D, ще бъдат добавени още подобрения при игровите контролери, ще се работи по увеличаване на производителността, а също така има и големи планове за wine-mono, но не се съобщават подробности.
Тук е важно да споменем, че работата по Proton е важна не само за Valve и Steam игрите, но и за всички Linux геймъри, които играят Windows игри под Linux, защото голяма част от разработените подобрения, промени и поправки намират място и в Wine, а от това печелят всички потребители.
Нищо не им пречи тогава да си направят дуъл буут и недоразумението да го използват само докато цъкат. Иначе те Майкрософт са си нагли отдавна, но на никого не му пука.
Не се знае. Ако микрошит почнат много да наглеят, може и да мигрират. Има овце, които са отворени към идеята за Линукс, просто не знаят за него или пък чакат определена игра да тръгне като хората под него. Примерно знам със сигурност за 5 човека, които биха мигрирали, ако Стийм успеят да подкарат мултиплеъра на GTA 5 без да крашва и да мисли по 3 часа. Просто всеки има различни приоритети. Докато аз и ти се задоволяваме със сингъл плеъра, има хора, които по цял ден и цяла нощ само мулти разцъкват, независимо дали говорим за GTA 5 или друга… Прочети повече »
Повечето потребители така или иначе няма да мигрират, дори и да им плащат, това е…
Да не споменаваме и факта, че не малък брой игри под Линукс вървят 300 пъти по-добре, отколкото под Бозиндоус. 😀
Дори само това само по себе си е огромен напредък в убиването на Бозиндоус.