Излезе Vulkan 1.1.105 с разширения за Stadia – игровата платформа на Google

0
6
Излезе Vulkan 1.1.105 с разширения за Stadia - игровата платформа на Google

Миналата версия на кросплатформения приложно-програмен интерфейс за графика и изчисления Vulkan излезе едва преди няколко дни, но ето, че разработчиците анонсираха и най-новата версия 1.1.105, в която са имплементирани нови разширения за игровата услуга на Google Stadia, за която вече ви съобщихме.

Google Games Platform или GGP използва само технологии с отворен код, операционна система Linux Debian вместо Windows и графичен API Vulkan вместо DirectX. Новата версия на Vulkan идва почти веднага след анонса на Stadia, което очевидно показва и тясно сътрудничество между разработчиците и гиганта Google.

Двете нови разширения са VK_GGP_frame_token и VK_GGP_stream_descriptor_surface и за съжаление нямат голяма полза за други случаи освен за Stadia и обикновените потребители нямат особена полза от тях, защото от Google използват карта на AMD, която е персонализирана и не е налична за други потребители.

Разширението VK_GGP_frame_token позволява асоциирането на токените на кадрите с present операциите и работи в сътрудничество с второто разширение VK_GGP_stream_descriptor_surface, което позволява създаването на повърхностни обекти, които се отнасят към Google Games Platform стрийм дескриптора.

Хубаво е да видим, че почти веднага след анонса на Stadia вече се работи по подобряването на услугата. Подобни усилия ще дадат тласък на индустрията с отворен код като цяло, а това ще доведе и до подобрения при Linux гейминга. Със сигурност предстоят интересни новини в Linux света, които ще проследим отблизо.

0/5 (0 Reviews)
Прочетете още:  Valve добавиха Steam скалиране за HiDPI монитори при Linux

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук