Появи се нов проект, който позволява на Wine да работи с Wayland.
В GitHub се появи нов проект Wine-wayland, който позволява да се играят Windows игри под Linux с използването на Wayland вместо XWayland и X11. Wine-wayland позволява игрането на DX9/DX11 и Vulkan игри при Wayland чрез използването на известните проекти Wine и DXVK.
Като част от проекта са подготвени набор от пачове и драйвър winewayland.drv, които позволяват на Wine да бъде използван в среда, използваща протокола Wayland, което до момента не беше възможно. Както и при X11 и XWayland Direct3D поддръжката се осигурява с помощта на DXVK, който осъществява преминаването от DirectX 9, DirectX 10 и DirectX 11 към Vulkan, който е крос-платформен.
Изискванията за използването на Wine-wayland са за Arch Linux или Manjaro, видео драйвърния пакет с отворен код Mesa 19.3 или по-нова версия, с разрешена поддръжка за Wayland, Vulkan и EGL, Wayland композитор, като тестовете са проведени с Weston, наличност на библиотеките SDL и FAudio (FAudio при Arch и Manjaro идва автоматично като зависимост при инсталирането на Wine) и поддръжка за Esync или Fsync.
Използването на Wine-wayland може да е интересно за много потребители, както и за някои разработчици, защото предоставя възможност за скъсване на зависимостта от инсталирането на всякакви X11 пакети и по този начин могат да премахнат Xorg изцяло.
Разработчикът е добавил и поддръжка за клавиши, които извършват различни дейности като преминаване към пълен екран с F11, F9 за заключване на курсора на мишката, което е необходимо при някои игри като No Man’s Sky и F10 за ограничаване на курсора на мишката към повърхността на играта.
Към момента обаче са налични и някои неприятни ограничения в работата с Wine-wayland като липса на поддръжка за контролери, липса на поддръжка за GDI приложения, не могат да се добавят персонализирани курсори, не се поддържат стартери и няма поддръжка за OpenGL.