GameMode 1.5 на Feral Interactive е тук и идва с настройка за вградени видео карти.
Близо половин година след излизането на миналата версия 1.4 на GameMode на Feral Interactive – демона за динамично оптимизиране на Linux, когато се играят игри, тук най-сетне е и GameMode 1.5.
При първоначалното си излизане GameMode предлагаше само превключване на говернора на процесора от режим на спестяване на енегрия към режим на високо представяне, но с течение на времето бяха добавени различни подобрения и нови функции като I/O настройка, софтуерна поддръжка в реално време с използването на MuQSS kernel scheduler, добавена поддръжка за използването на клиентската библиотека при Flatpak, поддръжка за GAMEMODERUNEXEC
и т.н.
Най-голямата новост при GameMode 1.5 е за потребителите, които използват вградени в процесора видео карти. До момента GameMode настройваше говернора на видео картата винаги на оптималния режим „performance“, но е установено, че това не винаги води до високи резултати и поради тази причина е добавена поддръжка за настройването на алтернативен говернор като „powersave“.
Това се налага поради факта, че ядрата на процесора и видео картата използват едни и същи скалиращи настройки и когато процесорът бъде настроен на оптимален режим, това може да доведе до преминаване на лимитите на графичния процесор, което да го направи нестабилен.
Поради тази причина при GameMode 1.5 е добавена възможността потребителят да настрои динамично различен говернор от този на процесора като „powersave“ или някой друг от наличните за съответния модел видео карта. Повече по въпроса можете да научите тук.
Допълнително при GameMode 1.5 е добавен нов PIDFD-базиран D-Bus API и са налични някои други подобрения и поправки, за които разработчиците не влизат в детайли.
Повече можете да научите от официалната страница на проекта.