Това ще се случи под чадъра на Mono, който е оупън-сорс проект и е базиран на .NET framework, позволявайки на разработчиците кросплатформеност.
За C# разработчиците, които искат да се възползват от новата технология на Khronos Group за високопроизводителното графично API Vulkan, това вече ще е възможно посредством Mono.
Новият проект се нарича VulkanSharp и е тук, за да донесе поддръжка за още един програмен език за Vulkan. Главната задача на VulkanSharp е да донесе поддръжка за C# / .NET при Vulkan API или така наречените „bindings“.
При програмирането bindings представлява свързването на различни по вид библиотеки, които правят един вид мост между различни програмни езици и прави възможно използването на библиотеки, които са създадени на един език, да могат да се използват и да работят и за друг.
VulkanSharp се развива от разработчиците на Xamarin, сред които са и Jonathan Pryor и Radek Doulik. Хранилището на VulkanSharp беше създадено преди две седмици от Miguel de Icaza.
Фактът, че именно от Xamarin разработват проекта и са заинтересовани от поддръжка на C# / .NET при Vulkan не е изненада, като се има предвид, че Vulkan е кросплатформен и се очаква, че ще бъде използван масово при следващото поколение игри и приложения за Andoroid, което е главният фокус на Xamarin.
За потребителите, които са заинтригувани от проекта, могат да посетят хранилището на VulkanSharp.